پیش به سوی سفرهای نوروزی - تالاب پساب یزد

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۱۲ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۲۰۹ ، بازدید:۴۲۱۳

اسفند ماه آغازگشته و کم کم به پیشواز نوروز و سال جدید می رویم.شوق و نشاط زیادی بین مردم برای سفرهای نوروزی وجود دارد و بسیاری از افراد از فرصت تعطیلات برای سفرهای داخلی و دیدن جاذبه های دیدنی کشورمان،استفاده می برند.برآن شدیم تا اندک سهمی در ارائه اطلاعات مفید و تدارک دیدن سفری خوش برای شما عزیزان را در نوروز امسال،با معرفی نقاط و مکان های تفریحی زیبای ایران داشته باشیم.با ستاوین تا نوروز 96 همراه باشید...

 

تالاب پساب یزد

 

یزد با زیباترین کویر دنیا و تالابی زیبا در دل آن شما را شگفت زده خواهد کرد. اینجا تالاب پساب یزد است ، تالابی در قلب کویر، که در اثر رها‌سازی آبهای تصفیه خانه فاضلاب یزد ایجاد شده و به دلیل قرارگیری در میان ماسه‌های روان ،طبیعت زیبایی را ایجاد کرده است. این تالاب، در ۴ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده که پیرامون آن را جامعه گیاهی نی  پوشانده است.تالاب، گستره‌ای شرقی غربی دارد و طول آن در حدود 3 کیلومتر و عرضش در بیشترین حالت 1 کیلومتر است. ارتفاع تالاب از سطح دریا 1145 متر و با توجه به فقر آبی در این منطقه آبشخور حیات وحش منطقه گردیده است.

 

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

 

پساب توانسته سبب حضور موقت پرندگان عبوری و نیز جذب پرندگان مهاجر زمستانی شود. از آب این تالاب برای آبیاری کمربند سبز یزد نیز استفاده می‌شود.آب و هوای مناطق پیرامونی تالاب مانند سایر نقاط استان یزد تابع شرایط و وضعیت آب و هوایی حاکم بر نقاط کویری است و اقلیمی خشک و بیابانی دارد. تابستانهای این منطقه در کفه های کویری بسیار گرم، خشک و سوزان و دارای زمستانهای نسبتا سردی است. اختلاف درجه حرارت در شبانه روز، بویژه در تابستان، بسیار زیاد است و دمای هوا در تابستان تا 45 درجه بالای صفر و در زمستان تا چند درجه سانتی گراد زیر صفر نوسان دارد. 

 

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

 

 با توجه به نزدیکی این  تالاب به یزد، به تازگی تفرجگاهی جذاب برای کویرگردی گشته و آخر هفته‌ها جمعیت قابل توجهی برای سافاری با ماشین‌های آف‌رود به اینجا می آیند.دسترسی به تالاب از طریق جاده کمربندی یزد-زارچ  امکان پذیر است.

 

 

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

پیش به سوی سفرهای نوروزی - تالاب پساب یزد

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: irandeserts و isna

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .