انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم نیویورک

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۰۳ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۹۶ ، بازدید:۳۹۸۲

موزه گوگنهایم نیویورک اخیراً به انتشار تصاویری پرداخته که تغییرات در ساخت این بنا از ایده اولیه تا اجرای نهایی را نشان می‌دهد.

 

انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم نیویورک

 

موزه گوگنهایم نیویورک اخیراً جزئیات بخشی از ایده‌های تحقق نیافته فرانک لوید رایت در ساخت این موزه را بر اساس آرشیو گوگنهایم بررسی کرده است.  

بر اساس این بررسی‌ها طی 16 سالی که عملیات ساخت این موزه به طول کشید تدابیر رایت برای چگونگی شکل گیری گوگنهایم دستخوش تغییرات بسیاری شد. از جمله مهم‌ترین این تغییرات تغییر در نقشه‌های رمپ بزرگ گوگنهایم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بنا است.  همچنین طی این بررسی‌ها متوجه می‌شویم که الگوی گنبد اولیه که در بنای کنونی گوگنهایم غایب است، چگونه جای خود را به حجم مکعبی شکل حاضر داده است.

همچنین ویژگی‌های مدل فیزیکی ساخته شده در سال 1945 به تجسم آنچه رایت به عنوان طرحی غیر متعارف در ابتدا  برای ساخت این موزه در نظر داشته کمک می‌کند.

موزه هنر گوگنهایم در قسمت شرقی منهتن در نیویوک سیتی واقع شده و آثار هنرمندان امپرسیونیست، مدرن و معاصر را نمایش می‌دهد. معماری این بنا اثر معمار برجسته فرانک لویید رایت است.

 

انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم نیویورک

 

ماکت گوگنهایم نیویورک که در سال    1945 و هشت سال پیش از آغاز عملیات ساخت بنا ارائه شد. این تصویر متعلق به بنیاد فرانک لویید رایت در اسکاتسدیل آریزونا است.

 

انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم نیویورک

 

انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم نیویورک

 

تصاویری که به شیوه " بلو پرینت" با بهره گیری از  آرشیو نقشه های موزه گوگنهایم تهیه شده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .