تزئینات باشکوه در یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های آسیای مرکزی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۴۳ ، بازدید:۲۰۶۶

"کاخ خدایار خان" در ازبکستان به تزئینات باشکوه و مثال زدنی شهره است.

 

تزئینات باشکوه در یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های آسیای مرکزی

 

به نقل از یورونیوز ، "کاخ خدایار خان" خوقند در شرق ازبکستان یکی از بزرگ‌ترین قصرهای آسیای مرکزی است که برای تزئینات باشکوه اش مشهور است.

شیمس کارنی خبرنگار یورونیوز از خوقند گزارش می‌کند: "این کاخ بین سالهای ۱۸۶۳ تا ۱۸۷۵ میلادی توسط آخرین خان خوقند ساخته شده و نام آن به معنای "شهر شگفت انگیز" است. این کاخ روی خرابه‌های ارگ قبلی ساخته شده است."

این کاخ از نمای بیرونی خیره کننده است، با این حال بازدید کنندگان باید به حیاط کاخ و اتاق‌های آن بروند تا بتوانند شاهد شکوه و عظمت این بنا شوند.

مدینه عبدالله یوا رهنمای کاخ می‌گوید: "این کاخ در گذشته ۱۱۴ اتاق و ۷ حیاط داشت. اما امروزه اگر شما مایل به دیدار از موزه باشید ما ۱۹ اتاق بازسازی شده و ۴ حیاط را آماده بازدید کرده‌ایم."

صنعتگرانی از همین منطقه و همچنین از بخارا برای بازسازی این کاخ فراخوانده شده‌اند و در حال حاضر کار پیچیده بازسازی در حال انجام است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .