جایزه بهترین طراحی سال برای موزه اسمیتسونیان آفریقا آمریکا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۰ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۵۸ ، بازدید:۱۵۸۴

موزه آفریقا و آمریکای اسمیتسونیان یک پروژه طراحی زیبا، با تاثیرات فرهنگی عظیم شناخته شده که تجربه‌های عاطفی قدرتمندی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

 

جایزه بهترین طراحی سال برای موزه اسمیتسونیان آفریقا آمریکا

 

موزه آفریقا و آمریکای اسمیتسونیان ویژه نمایش تاریخ و فرهنگ آفریقایی آمریکایی در واشنگتن دی سی به عنوان بهترین طراحی موزه در سال 2017  معرفی شده است.

بر این اساس موزه آفریقا و آمریکای اسمیتسونیان یک پروژه طراحی زیبا، با تاثیرات فرهنگی عظیم شناخته شده که تجربه‌های عاطفی قدرتمندی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

موزه آفریقا و آمریکای اسمیتسونیان در سپتامبر 2016 افتتاح شد. این موزه مجهز به گالری‌ها، فضاهای اداری، سالن تئاتر و فضای ذخیره‌سازی مجموعه‌ها است.

این ساختمان در وسعتی بیشتر از 313 هزار فوت مربع شامل ساختاری سه لایه است.

طراحی این موزه بر عهده " دیوید آجایه" هنرمند بریتانیایی آفریقایی تبار بوده است. او در این پروژه از همراهی استودیو های معماری دیگری نیز بهره برده است. آجایه در سال  2015 به عنوان یکی از معماران برجسته نسل خود و یک سفیر فرهنگی جهانی موفق به کسب نشان شوالیه بریتانیا از سوی ملکه الیزابت دوم شد.

موزه اسمیتسونیان که در سال ۱۸۴۶ با هدف افزایش و انتشار دانش تأسیس شده " شامل مجموعه ای از موزه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که توسط حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا اداره می‌شوند. این مؤسسه به افتخار "جیمز اسمیتسونیان " دانشمند بریتانیایی که نخستین اهداکننده مالی و مؤسس آن بود نامگذاری شده است . موزه اسمیتسونیان که تا سال ۱۹۶۷ "موزه ملی ایالات متحده آمریکا" نامیده می‌شد بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است و نزدیک به ۱۳۷ میلیون شیء در کلکسیون خود دارد.

این مؤسسه که بودجه خود را از منابع خصوصی و دولت فدرال آمریکا دریافت می‌کند، متشکل از ۱۹ موزه و ۹ مرکز علمی-فرهنگی در چند ایالت آمریکا است. همچنین ۱۵۶ موزه در آمریکا وابسته به این مؤسسه هستند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .