توپوگرافی کوهستان در طراحی برج‌های دوقلوی پکن

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۷۷ ، بازدید:۲۱۲۷

طراحی ارائه‌شده برای برج پارک پلازا چائویانگ پکن توسط گروه ام ای دی به صورتی است که مراتع، دره‌ها و فرسایش را در قالب یک معماری مدرن نشان می‌دهد.

 

توپوگرافی کوهستان در طراحی برج‌های دوقلوی پکن

 

طراحی برج پارک پلازا چائویانگ پکن در سال ۲۰۱۵ توسط گروه معماری MAD با ایده طراحی یک  برج دوقلوی نامتقارن که اشاره به صخره‌های بلند کوهستان‌ها و مناظر چین دارد، انجام شد و در حال حاضر عملیات اجرایی آن رو به اتمام است. این برج تجاری، اداری، مسکونی در حدود ۱۲۰ متر ارتفاع دارد و در پکن، قلب تجاری پایتخت چین واقع‌شده است.

رج پارک پلازا چائویانگ، یک مدل سنتی ساختمانی است که در یک منطقه تجاری مدرن قرارگرفته است. هدف از طراحی این پروژه رشد فرهنگ شان شوئی است که تأکیدی بر همبستگی بین معماری مدرن شهری و محیط طبیعی دارد و مردم می‌توانند با همزیستی هماهنگ بین زندگی شهری و طبیعت، احساسات فردی و حس تعلق خود را به اشتراک بگذارند.

طراحی ارائه‌شده برای برج پارک پلازا چائویانگ پکن توسط گروه ام ای دی به صورتی است که مراتع، دره‌ها و فرسایش را در قالب یک معماری مدرن نشان می‌دهد. خطوط برجسته‌ای که نشان‌دهنده کوهستان‌هاست و از پایین تا بالای برج کشیده می‌شود و ضمن تأکید بر نرمی و ایده کوهستان‌ها پروژه، تأکیدی بر راستای عمود برج‌ها دارد. البته در مرکز طراحی این خطوط و دو برج نامتقارن، یک بخش خالی وجود دارد که با توجه به مناظر آبشارها طراحی‌شده و عملیات تهویه و فیلتراسیون پیشرفته در کل ساختمان را انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برج پارک پلازا، قرارگیری این برج در یکی از بزرگ‌ترین فضاهای عمومی منطقه است که دیدگاهی فوق‌العاده در محیط شهری منطقه، ایجاد می‌کند و تأثیر زیادی بر افق پکن خواهد داشت.

در طبقات بالای این برج‌ها، تراس‌های چند سطحی از باغ‌های عمومی واقع‌شده است که این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا فضاهای شهری را فراموش کنند.

 

توپوگرافی کوهستان در طراحی برج‌های دوقلوی پکن

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .