ویکتوریا و آلبرت داندی ؛ نقطه عطفی در طراحی موزه‌های هنری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۴۷ ، بازدید:۱۵۱۵

طراحی موزه " ویکتوریا و آلبرت داندی" با هدف بهبود مدل موزه‌های هنری قرن بیستم که از محیط زیست جدا افتاده‌اند، طراحی شده است.

 

 ویکتوریا و آلبرت داندی ؛ نقطه عطفی در طراحی موزه‌های هنری

 

موزه اختصاصی هنر اسکاتلند از مجموعه موزه‌های سلطنتی ویکتوریا و آلبرت اواخر سال جاری میلادی افتتاح می‌شود.

این موزه که طراحی‌اش را " کنگو کوما" معمار برجسته ژاپنی بر عهده دارد با الهام از سواحل صخره ای شرق اسکاتلند و در شکل و شمایل یک کشتی در اسکله بخش " اونس داندی" شهر " داکلند" قرار دارد.

برنامه‌های بین‌المللی این موزه از جمله نمایش‌هایی از بهترین آثار طراحی جهان خواهد بود. همچنین در تعدادی از گالری‌های این موزه میراث طراحی اسکاتلند به نمایش در خواهد آمد.

طبق اعلام فیلیپ لانگ، مدیر موزه " ویکتوریا و آلبرت داندی" این موزه در جایگاه یک مرکز فرهنگی عمده  برای این شهر، همچنین بریتانیا و حتی در سطح بین المللی نقش آفرینی خواهد کرد.

مدیر این موزه همچنین اعلام کرده که نمایشگاه افتتاحیه موزه، با موضوع "معماری و فضای مجازی" برگزار خواهد شد.

کوما در مصاحبه ای با دیزاین بوم  در خصوص ویژگی‌های این پروژه می‌گوید: "ما فضای هنری را به عنوان مکعب‌های سفید و زاویه ای آماده می‌کنیم که به وسیله یک هندسه پویا پیچیده شده تا جنبش را بیان کرده و تجربیات گردشگران را فراتر از زندگی روزمره کند. یک مفهوم شناور با اشاره به قوس کشتی که به خوبی در محیط خود نشسته است."

این ویژگی برای ایجاد یک مرکز فرهنگی قرن بیست و یکم که بخشی جدایی ناپذیر از محیط زیست و جامعه است، کافی است. این طراحی برای بهبود مدل موزه‌های هنری قرن بیستم که از محیط زیست جدا افتاده، طراحی شده است.

کنگو کوما معمار مشهور ژاپنی که احترام به طبیعت، استفاده از متریال های طبیعی و استفاده از فضای سبز جزء جدا نشدنی از کارهای او به شمار می‌رود، چندی پیش نیز طراحی موزه هنر مدرن ترکیه را با الهام از معماری بومی شرق دور ارائه کردند.

 

 ویکتوریا و آلبرت داندی ؛ نقطه عطفی در طراحی موزه‌های هنری

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .