طرح توسعه 2 میلیارد دلاری موزه اسمیتسونیان نهایی شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۵۱ ، بازدید:۱۶۴۸

هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد دلار برای طرح توسعه و بازسازی موزه اسمیتسونیان در نظر گرفته شده است.

 

طرح توسعه 2 میلیارد دلاری موزه اسمیتسونیان نهایی شد

 

طرح جامع توسعه‌ موزه اسمیتسونیان در واشنگتن به " بیارکه انگلس" معمار شناخته شده سپرده است.

این طرح توسعه که در نهایت منجر به ایجاد چشم‌انداز تازه‌ای از این موزه بسیار مشهور خواهد شد، هم در محوطه تاریخی این مجموعه و هم در فضاهای نمایشگاهی توسعه قابل توجهی را شامل می‌شود.

عمارت و محوطه‌ای که این موزه در آن قرار دارد یکی از سایت‌های تاریخی شهر واشنگتن و حتی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و بر همین اساس در این طرح توسعه عظیم حفظ شخصیت تاریخی این مجموعه در کانون توجه طراحان بوده است.

طبق برآوردها هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد دلار برای این طرح توسعه و بازسازی در نظر گرفته شده است. انجمن هنرهای زیبای شهر واشنگتن (CFA)، همچنین ارگان‌ها و مقامات شهری واشنگتن بر این پروژه شاخص شهری نظارت و همکاری خواهند داشت.

به گفته طراحان، پیشنهادات عمومی مخاطبین این مجموعه در خصوص توسعه و بهره برداری مناسب تر از این مکان در این طرح توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

طبق اعلام مدیران این مجموعه بخشی از گنجینه موزه اسمیتسونیان همچون بخش آفریقا که به دلیل محدودیت‌های فضا تا کنون امکان نمایش مناسبی نیافته‌اند، در طراحی جدید به شکلی ویژه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.  

طرح جامع " بیارکه انگلس" همچنین  فضاهای آموزشی جدید و بیشتری را به موزه خواهد افزود. در این طرح بازسازی و حفاظت این بنای تاریخی از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته و  سازه‌های مکانیکی مورد توجه قرار گرفته که می‌تواند این مجموعه را در برابر حوادث طبیعی چون زمین لرزه مصونیت ببخشد.

به دلیل گستردگی ابعاد این طرح توسعه، عملیات نوسازی و ساخت و سازهای جدید مجموعه در چند مرحله انجام خواهد شد. مرحله اول این طرح بازسازی عمارت اصلی را شامل خواهد شد که پیش بینی می‌شود از سال 2021 آغاز شود.

موزه اسمیتسونیان که در سال ۱۸۴۶ با هدف افزایش و انتشار دانش تأسیس شده " شامل مجموعه ای از موزه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که توسط حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا اداره می‌شوند. این مؤسسه به افتخار "جیمز اسمیتسونیان " دانشمند بریتانیایی که نخستین اهداکننده مالی و مؤسس آن بود نامگذاری شده است . موزه اسمیتسونیان که تا سال ۱۹۶۷ "موزه ملی ایالات متحده آمریکا" نامیده می‌شد بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است و نزدیک به ۱۳۷ میلیون شیء در کلکسیون خود دارد.

این مؤسسه که بودجه خود را از منابع خصوصی و دولت فدرال آمریکا دریافت می‌کند، متشکل از ۱۹ موزه و ۹ مرکز علمی-فرهنگی در چند ایالت آمریکا است. همچنین ۱۵۶ موزه در آمریکا وابسته به این مؤسسه هستند.

 

طرح توسعه 2 میلیارد دلاری موزه اسمیتسونیان نهایی شد

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .