15 تا از ترسناکترین پل های جهان

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۰۲ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۷۳۳ ، بازدید:۵۱۹۶

آیا می دانید ترس از پل را جفیروفوبیا می نامند؟ حتی اگر مبتلا به جفیروفوبیا نباشید، این پل ها مو بر تنتان سیخ می کند و می توانند بهترین وسیله برای آزمایش روح ماجراجوی شما باشند.با ما باشید تا با 15 مورد از ترسناک ترین پلهای دنیا آشنا شوید...

 

1.استورسی سانبرا، اتوبان آتلانتیک، نروژ:

نام "جاده ناکجاآباد" را به درستی برای این پل برگزیده اند. این پل که در سواحل غربی نروژ واقع شده است، طولانی ترین پل بین 8 پلی است که اتوبان آتلانتیک را تشکیل داده اند. معماری منحصربفرد و پیچیده این پل منظره ای خیالی را به تصویر می کشد. بنابراین، از زاویه ورودی، راننده تصور می کنند که وارد مسیر پروازی به سوی دریا شده است، و اگر این به اندازه کافی ترسناک نبود، مطمئنا طوفان های اروپایی که گاه به گاه به این پل هجوم می آورند و موجهایی که با ارتفاع یک مایل به شدت با پل برخورد می کنند، بی باک ترین راننده ها را نیز وادار به فرار می کردند.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

2.راهروی هوایی شیشه ای، پارک ملی جنگلی تیان من شان، چین:

راهروهای هوایی برای ترسناک بودن ساخته می شوند و این پل باعث می شود دنیا دور سرتان بچرخد. این پیاده روی شیشه ای که "راهرو سرنوشت" نام گرفته است، به لبه های صخره ای در کوه های تینان من وصل شده است. این پل 60 متر طول و 1.6 متر عرض دارد و در ارتفاع 1430 متری از سطح دریا قرار گرفته است. با اینکه گذر از این پل مو را بر تن عابران سیخ می کند، هزاران گردشگر را به علت چشم انداز نفس گیرش به کل کشور، به خود جذب کرده است. اگر این پل آدرنالین ساز قلب شما را به تپش نیندازد، هیچ چیز دیگری نخواهد توانست.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

3.پل تنگه رویال، نزدیک کانن سیتی، کلورادو:

بر خلاف دو پل بالا، پل تنگه رویال یک پل معلق است، نه پایه دار. این مرتفع ترین پل آمریکاست که در ارتفاع 956 متری بر رودخانه آرکانزاس نصب شده است، همچنین یکی از قدیمی ترین پل هاست که تنها طی 6 ماه در سال 1929 ساخته شد. این شاهکار شگفت انگیز مهندسی، بیشترین جذب گردشگر در پارک کلورادو را داراست. این پل با استفاده از 1000 تخته صنوبر اورگان و به عنوان معبر خوردو ساخته شده است. عبور خودروها باعث لرزیدن و تاب خوردن آن می شود که تجربه آن، لرزش بر اندام عابرین می اندازد.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

4.پل آسمانی لانکاوی، مالزی:

مالزی کشور عجیب ترین و منحصربفردترین هتل ها در سراسر جهان است و همانطور که در این پست پیداست، کشور ترسناک ترین پل نیز هست. اگر می خواهید توهم آویزان بودن در آسمان را بزنید، این پل می بایست مقصدتان باشد. این پل تحسین بر انگیز، 210 متر طول دارد و در فاصله نفس گیر 660 متری از سطح دریا قرار دارد. معماری این خم، شامل 8 کابل است که پل از آنها آویزان شده و تمامی آنها به ستونی که مانند برجی بر پل مسلط است، متصل اند.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

5.پل آونگی کاپیلانو، کانادا:

این پلی است که خوش منظر ترین چشم انداز را دارد. این پل که بر فراز رودخانه کاپیلانو در ونکوور کانادا واقع شده است، کانون توجه در پارک پل آونگی کاپیلانو می باشد. این پل در ارتفاع 70 متری از سطح دریا و به طول 140 متر واقع شده است. هنگام قدم زدن بر این پل می توان بیشترین لذت را از رنگ سبز لجنی جنگل های بارانی سواحل غربی و آرامشی که در سرتاسر رودخانه کاپیلانو کشیده شده است، برد. همچنین آخر پل به آخرین جاذبه پارک، یعنی صخره ای که به یکی از دره های پل متصل است و می توان در آن پیاده روی کرد، ختم می شود؛ که چشم اندازی بس دل انگیز به محیط اطراف دارد.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

6.پل تریفت، سوئیس:

در این پل بهترین چشم انداز به کوه های آلپ سوئیس خواهید داشت. پلی به طول 170 متر و خمیده که تنها برای پیاده روی معلق طراحی شده و در ارتفاع 100 متری از سطح دریا قرار دارد. چشم انداز نفس گیر دریاچه تریفت سی و رود یخی تریفت، عامل جذب هزاران گردشگر از سراسر دنیا ست تا این مکان آرام را از نزدیک ببینند. هرچند خود پل کاملا مستحکم است، سیم کشی کم و طراحی بی نظم تخته های چوبی آنرا آنچنان خطرناک جلوه می دهد که هنگام عبور از این سازه منحصربفرد آدرنالین به بالاترین سطح خود می رسد.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

7.پل رودخانه سیدو، چین:

چین مقام اول در ساخت بهترین پل ها را دارد و پل رودخانه سیدو دقت مهندسین و سازنده های چینی را به چالش می کشد. پلی که با دیدنش دهانتان باز می ماند، 1222 متر طول دارد که از دره رودخانه سیدو گذشته و در حدود 550 متر از سطح دریا قرار دارد. دره های عمیق و محیط اطراف آنها، رانندگی روی این پل را به مخاطره ای مهیج بدل کرده است. این سازه بخشی از اتوبان G50 هویو که شانگهای را به استان چاکینگ چین متصل می کند، می باشد، مسیری که در کوه های نفس گیر و مناظر طبیعی کشیده شده است. این پل توسط دو ستون H شکل نگه داشته شده است و مرتفع ترین پل در جهان است.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

8.پل معلق تیتلیس، سوئیس:

سوئیس به خاطر مناظر زیبای کوه های آلپ مشهور است، که بهترین راه برای وصل کردن زیبایی طبیعی آن به پیاده روی در ارتفاع، صخره نوردی تیتلیس است. این پل یکی از سازه های اخیر است که در سال 2009 برای عموم افتتاح شد. این پل که در ارتفاع 50 متری از سطح دریا قرار دارد، 320 متر طول دارد. برای برانگیخته شدن احساساتان هنگام نگاه کردن به پایین و تماشای سفیدی رودخانه یخی از تخته های شیشه ای آماده باشید. شهرت این پل به عنوان "ترسناک ترین پل دنیا" بسیاری از گردشگران را از آن دور کرده است اما اگر شما به اندازه کافی ماجراجو باشید، باید به این مکان سری بزنید.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

9.پل راه آهن میلاو، نزدیک میلاو، فرانسه:

مهندسی سازه از این بهتر نمی شود. پل میلاو بلندترین پل دنیاست، که بلندترین دکل آن به 343 متر می رسد. این پل کابلی تحسین بر انگیز، در سرتاسر دره رودخانه تارن و دامنه های زیبای کوه و بر فراز روستاهای کارت پستالی کشیده شده است. طراح این پل یک انگلیسی به نام لرد نورمن فاستر است و رئیس جمهور فرانسه، ژاک چیراک، آنرا "معجزه توازن" نام نهاده است.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

10.پل اشیما اوهاشی، ژاپن:

هرکسی جز رانندگان واقعا مجرب باید از رانندگی در این مسیر خودداری کند. اگر تا کنون سوار ترن هوایی شده اید، حال می توانید تجربه رانندگی در یکی از آنها را بدست آورید. این پل که طراحی آن از آینده الهام گرفته شده است، شهرهای ماتسو و ساکاینیماتو را به هم متصل کرده و حدود یک مایل بر فراز دریاچه ناکایومی ساخته شده است. شیب آن در یک سمت 6.1 و در سمت دیگر 5.1 بوده و طوری طراحی شده است که قایق های ماهی گیری از زیر آن عبور می کنند. هرچند این پل طراحی شده است تا به کابوس رانندگان تبدیل شود، مسیریابی هنگام طی این پل بسیار آسان است که دلیل ترافیک سنگین در ساعات اوج ترافیک نیز می باشد.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

11.سوزن میانی، کوه های آلپ، فرانسه:

راهی بهتر از این برای تماشای مناظر کوه های آلپ فرانسه وجود ندارد که بر روی پلی که در میان این رشته کوه به ارتفاع 3482 متر از سطح دریا واقع شده است، بایستید. از سوی دیگر، این پل کوتاه که مخصوص پیاده روی است، اگر جرئت نگاه کردن به پایین را داشته باشید، سرگیجه ای جدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این پل که دو صخره در مونت بلانچ ماسیف را به هم متصل می کند، به تونلی ختم می شود که به راهروی هوایی شیشه ای دیگری متصل است. رسیدن به این پل خودش کار سختی است زیرا با استفاده از بلندترین کابل بوکسل عمودی دنیا با اختلاف ارتفاع 2800 متری شما را به آنجا منتقل می کنند.

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

15 تا از ترسناکترین پل های جهان

 

12.پل اوجولا، اوجولا، مکزیک:

این پل که دو معدن متروکه کوچک در مکزیک را به هم متصل می کند، 300 متر طول و حدود 318 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این پل معلق که تنها مخصوص پیاده روی است، در سال 1898 در اصل برای انتقال طلا و نقره از معدن آنسوی شهر اوجولا، که از آنجا به شهر ماپیمی برای فرآیند ارسال می شد، طراحی شده است. امروزه این معادن متروکه شده اند و شهر اوجولا مانند شهر ارواح است. سکوت وهم انگیز محیط بیابانی آن، به همراه زیبایی وحشی و طبیعی بیابان چیهوهو که در زیر پل قرار دارد، گردشگران را وادار می کند تا به این منطقه دورافتاده سفر کنند.

ترسناکترین پل های جهان

ترسناکترین پل های جهان

 

13.پل تنگه کاوارا، نیوزیلند:

پل معلق منطقه اوتاگو در جزایر جنوبی نیوزیلند به عنوان اولین نقطه بانجی جامپینگ دنیا شناخته می شود. این پل در سال 1880 به عنوان مسیر اصلی سرزمین های طلای مرکزی اوتاگو ساخته شد. امروزه، منظره وسیع رودخانه کاوارا در ارتفاع 141 متری از سطح دریا به عنوان عامل جذب گردشگران برای بانجی جامپینگ و تماشای منظره می باشد. این پل به عنوان منبع درآمد و برای نقطه پرش با طناب AJ HACKETTE و پرش پروازی به سمت رودخانه سبزآبی استفاده می شود که مهیج ترین کاری است که می توان انجام داد.

ترسناکترین پل های جهان

ترسناکترین پل های جهان

 

14.پل معلق گاشا، نپال:

پل معلق نزدیک به روستای گاشا در نپال معمولا در رتبه اول لیست ترسناک ترین پل های دنیا قرار می گیرد. در اصل این پل برای سهولت رفت و آمد مردم محلی در جهت چرای دام هایشان در آن سوی منطقه ساخته شده است. این پل که زهوار در رفته به نظر می رسد، در واقع بسیار محکم است اما رودخانه طغیانگر بوگدی خولا که در زیر پل است،  می تواند هر ماجراجویی را به چالش بکشد.

ترسناکترین پل های جهان

ترسناکترین پل های جهان

 

15.پل های میمون، ویتنام:

اگر به دنبال عجیب ترین پل ها در جهان می گردید، باید به این پل سر بزنید. پل های میمون ویتنام تنها با استفاده از چوب بامبو ساخته شده اند، که تنها مسیر یک طرفه دارند و باید برای عبور از آن حالتی مانند میمون ها به خود بگیرید تا بتوانید از رودخانه عبور کنید. این پل ها بیش از صدها سال است که توسط مردم محلی استفاده می شود اما می تواند برای گردشگران وحشتناک باشد. برای آنهایی که واقعا ماجراجو هستند، این گرفتن دست و عبور از چوب های بامبو می تواند تجربه ای مهیج باشد.

ترسناکترین پل های جهان

ترسناکترین پل های جهان

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: hotelyouwant

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (محبوبه رحمانی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .