دومین جشنواره فیلم معماری در شیراز

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۹ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۴۷۸ ، بازدید:۸۸۸

معماری و سینما در سال‌های اخیر در گستره جهانی به هم پیوسته‌اند و جشنواره‌های فیلم معماری یا جشنواره‌های فیلم شهر و معماری را رقم زده‌اند.به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم معماری شیراز، دومین دوره این جشنواره از ۲۹ آذرماه سال جاری تا سوم دی‌ماه به مدت ۵ روز در شیراز برگزار می‌شود.نخستین دوره جشنواره فیلم معماری اردیبهشت‌ماه گذشته با عنوان "جشنواره فیلم شهر و معماری شیراز" برگزار شد، جشنواره‌ای که هنوز به انتشار فراخوان و تولید نرسیده، مورد استقبال بسیاری از معماران و سینماگران قرار گرفت و کارگاه‌هایی نیز با حضور هنرمندان بین‌المللی شیراز در عرصه مستندسازی برگزار کرد.  

 

دومین جشنواره فیلم معماری در شیراز , دومین جشنواره , فیلم معماری , شیراز , دبیر جشنواره فیلم معماری ,  معماری و شهر‌سازی , ژانر مستند , سینما و معماری , ایونت‌های شهری , محسن کمالی سروستانی , معماری و سینما , معماری , سینما , جشنواره معماری , سطح ملی جهانی , ستاوین , فیلم , مستند معماری

 

محسن کمالی سروستانی دبیر این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره توسط مدرسه معماری آنیما و با هدف امکان ایجاد تبادل نظر در عرصه فیلم معماری و نیز دانش‌افزایی در خلال کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده صورت می‌گیرد.او همچنین امکانات و ظرفیت‌های شهری و سینمایی شیراز را برای برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مطلوب ارزیابی کرد و درباره امکان ایجاد شبکه بین‌المللی برای گسترش این جشنواره در سال‌های آتی ابراز امیدواری کرد.

دبیر جشنواره فیلم معماری شیراز عنوان کرد: تاکنون شهرهایی همچون روتردام، بوداپست، سانتیاگو، نیویورک و میلان جشنواره‌های فیلم معماری را برگزار کرده‌اند؛ اما در این میان نشانه‌ای از شهری در خاورمیانه وجود ندارد و شیراز با خاستگاه فرهنگی و هنری‌اش می‌تواند طلایه‌دار این رویداد و نیز پرچم‌دار جشنواره معماری در سطح ملی جهانی باشد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه تصاویر و فیلم در معماری و شهر‌سازی گویای بسیاری از مسائلی است که متخصصان و فعالان حوزه شهری با آن‌ها سروکار دارند، از ایجاد امکان گفتمان بین جامعه متخصص و مسئولان شهری سخن گفت. وی افزود: فیلم‌های به ‌نمایش درآمده در این جشنواره در ژانر مستند است و معماران برجسته جهان در این فیلم‌ها مباحث شهری و اتفاقاتی را به چالش می‌کشند که در معماری و شهرسازی امروز دغدغه بسیاری از متخصصان است. پخش فیلم مستند، برگزاری کارگاه در حوزه سینما و معماری، برگزاری ایونت‌های شهری و ایراد سخنرانی‌های اختصاصی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد هنری است.

 

 

دومین جشنواره فیلم معماری در شیراز , دومین جشنواره , فیلم معماری , شیراز , دبیر جشنواره فیلم معماری ,  معماری و شهر‌سازی , ژانر مستند , سینما و معماری , ایونت‌های شهری , محسن کمالی سروستانی , معماری و سینما , معماری , سینما , جشنواره معماری , سطح ملی جهانی , ستاوین , فیلم , مستند معماری

دومین جشنواره فیلم معماری در شیراز , دومین جشنواره , فیلم معماری , شیراز , دبیر جشنواره فیلم معماری ,  معماری و شهر‌سازی , ژانر مستند , سینما و معماری , ایونت‌های شهری , محسن کمالی سروستانی , معماری و سینما , معماری , سینما , جشنواره معماری , سطح ملی جهانی , ستاوین , فیلم , مستند معماری

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .