بازسازی خانه پرویز مشکاتیان بر اساس نقشه اصلی بنا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۳ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۹۲۴ ، بازدید:۸۴۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی تاکید کرد: خانه استاد مشکاتیان باید بر اساس نقشه اصلی بنا بازسازی شود. به‌گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی،  ابوالفضل مکرمی‌فر گفت: خانه تخریب‌شده استاد پرویز مشکاتیان به عنوان یک اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران، باید مانند اصل نقشه پیشین خود، بازسازی شود.

 

تخریب , خانه , پرویز مشکاتیان , نیشابور , آوا مشکاتیان , متولیان فرهنگی , رییس اداره میراث فرهنگی , صنایع دستی , گردشگری نیشابور , خانه استاد پرویز مشکاتیان  , خانه استاد پرویز , مشکاتیان , محمد اسماعیل اعتمادی , خانه تاریخی

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی روز پنجشنبه 22 خرداد با اعلام این خبر افزود: این اثر ملی، نه به عنوان یک بنای تاریخی و معماری، بلکه یادمانی دارای ارزش و اهمیت فرهنگی به‌دلیل ثبت دوره‌ای از زندگی مرحوم استاد مشکاتیان است.

او به ثبت این خانه در فهرست آثار ملی ایران اشاره کرد و گفت: این اثر توسط افرادی که آن را به عنوان یک ملک خریده‌اند تخریب شد، اما بر اساس قوانین میراث‌فرهنگی و حفاظت از آثار ملی، بازسازی بنا، باید طبق طرح مهندسی و نقشه‌های برجای مانده در پرونده ثبتی، انجام شود.

 

 

خردادماه امسال بخشی از خانه مرحوم استاد پرویز مشکاتیان در شهر نیشابور، توسط فردی که این ملک را از فرزندان آن مرحوم خریداری کرده بود، تخریب شد. این اقدام با واکنش‌ بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر روبرو شد که نسبت به تخریب بنا ابراز تاسف کردند. حال با ورود دستگاه‌های نظارتی میراث فرهنگی این بنا به شکل سابق خود بازسازی خواهد شد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .