خودروی روباتاکسی تسلا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۳ / ۰۷ / ۱۴۰۳ ، شناسه: ۵۱۹۲

ایلان ماسک بالاخره نمونه اولیه خودروی روباتاکسی تسلا را معرفی کرد، خودرویی که به گفته او کاملاً خودران است و مسافران می‌توانند آن را به عنوان یک وسیله حمل و نقل درخواستی استفاده کنند. در جریان رویداد "We, Robot" که در لس آنجلس در تاریخ 10 اکتبر 2024 برگزار شد، چندین نمونه اولیه از روباتاکسی‌های تسلا به نمایش درآمدند. پس از ورود این خودروها، پرسنل از آن‌ها پیاده شدند و خودروها در یک صف منظم قرار گرفتند.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

جزئیات کامل ویژگی‌های داخلی و خارجی این تاکسی‌های خودران هنوز به طور کامل منتشر نشده است، اما ایلان ماسک اعلام کرده که تسلا قصد دارد طی دو سال آینده تولید روباتاکسی را آغاز کند و احتمالا تا سال 2026 آن را به بازار عرضه کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، مسافران خواهند توانست با استفاده از یک اپلیکیشن ویژه، خودروی خودران تسلا را رزرو کنند.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

طراحی خودروی روباتاکسی: درهای بال‌پر و ظاهر فلزی:

یکی از ویژگی‌های برجسته نمونه اولیه روباتاکسی تسلا، درهای بال‌پر (gull-wing) آن است که برای ورود و خروج مسافران به سمت بالا باز می‌شود. از لحاظ طراحی، بخش خارجی خودرو با ظاهری یکنواخت و به رنگی شبیه به طلای فلزی طراحی شده است. این طراحی تقریباً دو رنگ به نظر می‌رسد؛ بخش اعظم بدنه خودرو به این رنگ فلزی پوشیده شده و قسمت‌هایی از خودرو دارای جزئیات سیاه رنگ هستند.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

چرخ‌های این خودرو نیز جلب توجه می‌کنند. برخلاف تایرهای معمولی با پره‌ها، چرخ‌های روباتاکسی تسلا به صورت صفحات دایره‌ای یکپارچه با یک فرورفتگی دایره‌ای در مرکز طراحی شده‌اند که شبیه به یک بلندگوی غول‌پیکر است. در قسمت جلویی خودرو، چراغ‌های جلو به صورت یک خط نازک دیده می‌شوند که هنوز هم نور کافی تولید می‌کند. فرم کلی بدنه روباتاکسی تسلا ترکیبی از ویژگی‌های مدل‌های دیگر این شرکت و خودروی سایبرتراک است.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

 

عدم وجود فرمان داخل کابین:

ساختار بدنه به آرامی از قسمت عقب بالا می‌رود و در میانه به بالاترین نقطه خود می‌رسد و فضای کافی برای سرنشینان و راننده فراهم می‌کند، سپس به سمت جلو شیب پیدا کرده و صاف می‌شود. به همین دلیل، طراحی کاپوت به طور مستقل از بقیه بدنه خودرو به نظر می‌رسد. در تصاویر منتشر شده از روباتاکسی تسلا، فرمانی در داخل کابین دیده نمی‌شود، زیرا این خودرو کاملاً خودران است.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

صندلی‌ها با ظاهر براقی طراحی شده‌اند و شکل مربعی آن‌ها شبیه به کت پف‌دار است، در حالی که پشتی‌های صندلی مشابه صندلی‌های پزشکی یا دندانپزشکی به نظر می‌رسند. یک صفحه نمایش در داشبورد نصب شده است که احتمالاً برای نمایش اطلاعات مربوط به رانندگی و همچنین سیستم‌های سرگرمی سرنشینان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک دسته بین دو صندلی جلو قرار دارد و به دلیل شیب‌دار بودن قسمت جلویی روباتاکسی، سرنشینان احتمالاً فضای پا مناسبی خواهند داشت. ایلان ماسک همچنین اشاره کرده که احتمالاً روباتاکسی تسلا با قیمتی کمتر از 30,000 دلار در سال 2026 عرضه شود.

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

خودروی روباتاکسی تسلا

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: insideevs و designboom

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .