خواهران ایرانی - امریکایی میهمان سمینار معماری معاصر ایران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۹ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۲۷۵ ، بازدید:۳۹۹۲

مجموعه سمینار و نشست‌های تخصصی به‌منظور معرفی و تحلیل آثار معماران معاصر ایرانی با حضور ۲ خواهر معماری ایرانی - آمریکایی به نام‌های گیسو و مژگان حریری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

خواهران ایرانی - امریکایی میهمان سمینار معماری معاصر ایران

دبیر اجرایی این سمینار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش از ۲۳ تا ۲۵ آذر در دانشگاه رازی و کاروانسرای شاه‌عباسی محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.عباس مه‌روان اظهار کرد: خواهران حریری که اصالتی کرمانشاهی دارند، از معماران برجسته جهانی بشمار می‌آیند و تاکنون ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ به‌عنوان برترین معماران جهان برگزیده شده‌اند.

به گفته دبیر اجرایی، این سمینار با اهدافی چون آموزش و پژوهش با فراهم کردن زمینه‌های لازم برای دانشجویان و متخصصین صنعت ساختمان در حوزه معماری برگزار می‌شود همچنین آشنایی با جدیدترین نظریه‌های معماری و بررسی آثار آن‌ها در عرصه‌های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی برگزار خواهد شد.

مه‌روان همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی از قبیل نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان کرمانشاه با هدف بررسی سیستم آموزشی معماری در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، مدیریت شهری، توانمندسازی بافت‌های حاشیه‌ای، مسکن اجتماعی برای محرومین و نیز نشست بررسی تطبیقی سیستم آموزشی معماری در ایران، خبر داد.وی گفت: ۲ روز نخست این سمینار در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی و روز پایانی هم در کاروانسرای شاه‌عباسی محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.

مه‌روان گفت: در روزهای برگزاری این همایش، بازدیدهایی از بافت‌های فرسوده و برخی شهرک‌ها از جمله شهرک دولت‌آباد برای مدعوین در نظر گرفته‌ایم که هدف از این کار، انتقال آسیب‌ها و معضلات این مناطق است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .