مشهد و لالجین نامزد شهر جهانی صنایع دستی شدند.

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۱۲ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۵۵۱ ، بازدید:۳۶۳۰

معاون صنایع دستی از معرفی دو شهر مشهد و لالجین همدان به شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهرهای جهانی خبر داد.

 

مشهد و لالجین نامزد شهر جهانی صنایع دستی شدند.

 

بهمن نامور مطلق، در نشست خبری که  ۲۴ اسفند در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ما مشهد را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در زمینه سنگ های قیمتی، به ویژه فیروزه و لالجین همدان را به عنوان شهر جهانی سفال معرفی کرده‌ایم.

او همچنین به انتخاب سه شهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی خبر داد و افزود: سیرجان به عنوان شهر گلین، میبد زیلو و مریوان به عنوان شهر ملی گیوه به ثبت می رسند.

نامورمطلق همچنین خبر داد: ما سال آینده را سال سنگ‌های قیمتی نام گذاری کرده‌ایم. چراکه توجه به این بخش، موجب درآمدزایی بیشتر برای جامعه و هنرمندان می شود و گردش مالی بسیار خوبی دارد ما هم می خواهیم سهمی از این بازار داشته باشبم.

معاون صنایع دستی کشور گردش مالی سنگ های قیمتی در دنیا را برابر با ۵۰۰میلیون دلار دانست و افزود: ما سال ۹۵ را سال سنگ های قیمتی نامگذاری و مشهد را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به شورای جهانی معرفی کرده ایم تا سهمی، از این گردش مالی داشته باشیم.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: mehrnews و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .