شعر آجری سولانو بنیتز پاویون برگزیده بی‌ینال ونیز شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۳ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۷۱۰ ، بازدید:۳۵۲۶

سازه آجری ˝سولانو بنیتز˝ از پاراگوئه به عنوان طرح برگزیده پاویون‌های دوسالانه ونیز معرفی شد.

 

شعر آجری سولانو بنیتز پاویون برگزیده بی‌ینال ونیز شد

 

پاویون آجری "سولانو بنیتز" عنوان طرح برگزیده پاویون‌های دوسالانه ونیز را به خود اختصاص داد. داوران پانزدهمین بی ینال ونیز این طرح را که به آجر؛ این متریال باستانی معماری ارجاع می‌دهد شایسته دریافت این عنوان معرفی کرده‌اند.

پاویون آجری بنیتزکه گلوریا کابرال را در همراهی با خود داشته، در بخش نمایشگاه بین المللی پانزدهمین بی ینال ونیز با عنوان " گزارش از خط مقدم" از پاراگوئه ارائه شده و این جایزه سوای پاویون‌های ملی کشورها است که در بخشی دیگر از دوسالانه حضور دارند.

این پاویون با قوس بزرگی روی یک پلت فرم چوبی قرار گرفته و طراح در این اثر از منابع در دسترس برای ساخت استفاده کرده است. به طور کلی، استفاده از فرم X در ساختار این پاویون، باعث ایجاد سایه‌های چشم گیر در دو طرف کف و دیوارهای فضا شده است.

آجر یک عنصر نمادین از استودیو سولانو بنیتز است؛ با نگاهی به روش‌های باستانی از مدل سازی و پخت آجر به عنوان متریالی ارزان و سهل برای ساخت و ساز حتی درمناطق حاشیه ای جهان. اما علاوه بر این‌ها بنیتز در طراحی این سازه حسی شاعرانه از آجر را ارائه می‌دهد.

 

شعر آجری سولانو بنیتز پاویون برگزیده بی‌ینال ونیز شد

 

گفتنی است؛ نمایشگاه بین المللی " گزارش از خط مقدم" بر پایه کانسپت استفاده از مواد ساده، ابتکار و خلاقیت‌های ساختاری و توجه به معماری مناطق محروم جهان از سوی دبیر این رویداد الخاندرو آراونا شکل گرفته است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .