قصه شهر هشتم : تخلفات ساختمانی , بحران یا راهنمای کنترل رشد شهر

مجموعه: قصه شهر ، نویسنده جمیله منتظر تربتي ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۱۳ ، بازدید:۲۷۴۴

نشست : قصه شهر هشتم

موضوع :  تخلفات ساختمانی، بحران یا راهنمای کنترل رشد شهر 

ارائه دهنده :  دکتر الناز سرخيلي 

دبير گفت و گو :  جمیله منتظر تربتي

مکان : سناباد 41،چها راه اول سمت راست، سالن جلسات پژوهشکده ثامن 

زمان : سه شنبه 18  مرداد ماه 1395 , ساعت ١٧ تا ٢٠

 

قصه شهر , دوشنبه های شهرسازی , گفتمان شهرسازی , تخلفات , رشد شهر , تخلفات ساختمانی , بحران , کنترل رشد شهر , دکتر الناز سرخيلي , الناز سرخيلي

 

تخلفات ساختمانی به عنوان یکی از چالش های عمده غالب شهرهای ایران, تبعات جبران ناپذیری بر کیفیت سکونت و کالبد شهرها به جا خواهد گذاشت. در این قصه بر آنیم که با توضیح ماهیت تخلفات ساختمانی و علت های مختلف بروز آن, لزوم تغییر نگرش به ابزارهای کنترل توسعه شهر از جمله ضوابط و مقررات ساخت و ساز را مورد بحث قرار دهیم.

 

 

در ارتباط با قصه شهر :

-  تجربه گفتگو يكي از مهم ترين دستاوردهاي انساني است. امري كه با گذر زمان آن را به يك ضرورت حتمي در مناسبات جاري ما تبديل نموده است. 
تصور بر اين بود كه با گسترش ابزارهاي ارتباطي، جايگزين مناسبي براي گفتگوي رو در رو به عنوان كهن ترين نوع ارتباط پديد آمده است. اما اكنون با عبور از تجارب دهه گذشته تقريبا روشن شده است كه بهترين نوع ارتباط گونه اي است كه بتواند علاوه بر كلمات، لحن ، حس ، چهره و ساير ويژگي هاي بياني افراد را منتقل نمايد.
مشهد با تمامي فرصت هايش، امروز بيش از هر زماني به گفتگو و يا حتي تمرين گفتگو ميان نخبگان خود نيازمند است.
 "قصه شهر" تلاشي گروهي است كه مقرر دارد دوشنبه هر هفته ميزبان جمعي از کارشناسان حرفه ای حوزه شهرسازی باشد كه پيرامون يك يا چند تجربه در حوزه شهری، گفتگويي را صورت دهند.
 

 

از طریق لینک ذیل می توانید به کانال قصه شهر در تلگرام دسترسی داشته باشید ... 

https://telegram.me/ghessehshahr

 

از طریق لینک ذیل می توانید به پیج فیسبوک قصه شهر دسترسی داشته باشید ... 

https://www.facebook.com/groups/ghessehshahr/

 

قصه شهر , دوشنبه های شهرسازی , گفتمان شهرسازی ,

 

-  از كليه علاقه مندان به این موضوع دعوت می شود تا با حضور در جلسه، حاضرین را از نظرات خود بهره مند سازند. با توجه به محدوديت تعداد در جلسات، جهت اعلام حضور قطعی به  @j_montazer  در تلگرام پیام ارسال فرماييد.

-  از اين جهت از همه نخبگان حوزه شهرسازی دعوت مي شود تا جهت ارائه در "قصه شهر" با اَدمين ارتباط حاصل نمايند.  همچنين با توجه به ضرورت محدوديت تعداد حاضرين در جلسات گفتگو محور، علاقه مندان مي توانند بعد از طرح موضوع هر جلسه، با پيام به اَدمين آمادگي خود را جهت حضور اعلام نمايند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: شبکه معماری ایران (ستاوین)

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .