رئیس دوره‌ای RIBA انتخاب شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۵۵ ، بازدید:۳۳۱۸

طی انتخاباتی در آکادمی سلطنتی معماران انگلستان رئیس دوره آتی این موسسه معتبر معماری جهان تعیین شد.

 

رئیس دوره‌ای RIBA انتخاب شد

 

 موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA)" بن دربی شایر" را به عنوان رئیس دوره بعدی انتخاب کرد. دربی شایر کار خود را در این موسسه معتبر بین المللی از سپتامبر 2017 برای یک دوره دو ساله آغاز خواهد کرد. ریاست ریبا در دوره جاری بر عهده "جین دانکن" بوده است.

انتصاب دربی شایر به دنبال انتخاباتی در این موسسه و کسب 53.8 درصد آرا از سوی او تحقق یافته است.

دربی شایر که صاحب مقالات متعددی در حوزه معماری است، ریاست موسسه طراحی HTA را نیز بر عهده دارد و عضو هیات امنای شورای شهر لندن است.

جایگاه ریاست در RIBA در سال 1835 تعریف شده و تاکنون معماران بزرگی از جمله سر جورج گیلبرت اسکات، سر گیلز گیلبرت اسکات، آلفرد واترهاوس و سر بازیل اسپنس این جایگاه را در اختیار داشته‌اند.

آکادمی سلطنتی معماران انگلستان (RIBA)، نشان این موسسه را که یکی از مهم‌ترین افتخارات جامعه معماری جهان محسوب می‌شود، هر ساله به یکی از معماران شاخص جهان اعطا می‌کند.

اعطای نشان RIBA که از سوی شخص ملکه انگلستان به تصویب رسیده و در حقیقت به رسمیت شناختن فعالیت یک عمر معماران دریافت کننده این نشان شمرده می‌شود، به طراحانی تعلق می‌گیرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر قابل توجهی در پیشرفت معماری جهان داشته‌اند. اسامی تعدادی از شناخته‌شده‌ترین معماران معاصر جهان از جمله فرانک گری، نورمن فاستر، لودویگ میس ون در روهه، لوکوربوزیه و فرانک لویدرایت در فهرست دریافت‌کنندگان نشان سلطنتی انگلستان، اعتبار این رویداد را خاطرنشان می‌کند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .