یک اینستالیشن شهری از معمار مرکز ژرژ پمپیدو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۸ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۰۴ ، بازدید:۳۶۵۳

رنزو پیانو معمار شناخته شده یک اینستالیشن شهری را در ساردینیا اجرا کرده است.

 

یک اینستالیشن شهری از معمار مرکز ژرژ پمپیدو

 

به نقل از وبسایت اتود، رنزو پیانو و معماران الویسی کریموتو و همکاران، اینستالیشنی پر جنب و جوش و همیشه در حال تغییر را در میدان فابر ساردینیا طراحی و اجرا نموده اند. این شهر با 14 هزار سکنه، در بخش شمالی جزیره واقع شده است و معمارهای این پروژه، مجموعه ای از بادبان های رنگارنگ را در آسمان این میدان قرار داده اند؛ بادبان هایی که همیشه در حال نوسان اند در آسمان برافراشته شده و با باز و بسته شدن خود، پیاده رو و عابرین آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

این ایسنتالیشن که به خواننده و ترانه سرا ایتالیایی فابرزیو د آندره تقدیم شده؛ کسی که دوستی اش با رنزو پیانو منبع اصلی الهام این پروژه بوده است. این اینستالیشن نه تنها در تقدیر این هنرمند که "یکی از حساس ترین مفسران طبیعت انسان" خوانده می شود، است بلکه به برجسته سازی زیبایی و اهمیت شهرهای کوچک در سراسر ایتالیا می پردازد.

یک اینستالیشن شهری از معمار مرکز ژرژ پمپیدو

 

یک اینستالیشن شهری از معمار مرکز ژرژ پمپیدو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .