شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۲ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۴۴ ، بازدید:۲۹۰۴

 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،دیروز 12 اردیبهشت ماه ،در مراسمی با سخنرانی  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه  و محمود آموزگار دبیر شورای برنامه‌ریزی و اجرایی صنوف نشردر مجموعه شهر آفتاب،آغاز به کار نمود.این نمایشگاه، از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب پذیرای عموم مردم است.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران، در کنار عوارضی اتوبان تهران-قم و در مجاورت آرامگاه آیت الله خمینی، و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده است. مساحت کل نمایشگاه حدود ۱۳۸ هکتار است. این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.

 

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

 

  • مسیرهای دسترسی به نمایشگاه :

  1.  خودروی شخصی:

برای رسیدن به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب باید وارد آزادراه خلیج‌فارس بشوید. اتوبان‌های امام علی، چمران و آیت‌الله سعیدی درنهایت به آزادراه خلیج‌فارس می‌رسند. شهر آفتاب درست در ضلع روبه‌روی حرم مطهر قرارگرفته است.

 

  1. مترو:

برای رسیدن به شهر آفتاب باید وارد خط یک (خط قرمزرنگ) بشوید. اینجا همان خط مترویی است که ایستگاه کهریزک را به ایستگاه تجریش وصل می‌کند. ایستگاه شهر آفتاب هم یکی از ایستگاه‌های جدید متروی تهران است که هم‌زمان با راه افتادن نمایشگاه کتاب مسافرگیری می‌کند.
قطارهای مترو از اولین روز نمایشگاه کتاب یعنی ۱۵ اردیبهشت‌ماه،‌از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح کارش را آغاز می‌کند. فاصله‌ی زمانی حرکت هر قطار هم فعلاً ۱۵ دقیقه است. آخرین قطار شهر آفتاب را ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه‌ی شب ترک می‌کند.

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

 

  1. اتوبوس:

اگر می‌خواهید با اتوبوس به نمایشگاه کتاب و شهر آفتاب بروید،‌ باید از میدان تجریش، میدان صنعت،‌ میدان نوبنیاد، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران‌پارس، میدان آزادی، میدان راه‌آهن، ترمینال جنوب، پایانه خاوران، پایانه نعمت‌آباد و پایانه شاهد اتوبوس‌های شهر آفتاب / نمایشگاه کتاب را سوار شوید.

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

 

مسیر اول: میدان صنعت- بزرگراه شهید فضل الله نوری- میدان آزادی- بزرگراه آیت الله سعیدی- بزرگراه خلیج فارس، نمایشگاه شهر آفتاب.

مسیر دوم: میدان آزادی – بزرگراه آیت الله سعیدی- خلیج فارس، نمایشگاه شهرآفتاب.

مسیر سوم: میدان رسالت- بزرگراه امام علی(ع)- خلیج فارس، نمایشگاه شهرآفتاب.

مسیر چهارم: پایانه خاوران- بزرگراه آزادگان- خلیج فارس و نمایشگاه شهرآفتاب.

مسیر پنجم: میدان راه آهن- خیابان دشت آزادگان- بلوار تندگویان- بزرگراه خلیج فارس، نمایشگاه شهر آفتاب.

مسیر ششم: پایانه جنوب – بزرگراه بعثت- میدان بهمن- بزرگراه خلیج فارس نمایشگاه شهرآفتاب.

 

  1. تاکسی:

برای رسیدن به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب می‌توانید از تاکسی‌ها یا ون‌هایی که در میدان تجریش، میدان نوبنیاد، میدان صنعت، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران‌پارس، ترمینال آزادی، ترمینال جنوب، میدان راه‌آهن، پایانه خاوران، پایانه نعمت‌آباد و پایانه شاهد به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب می‌روند، استفاده کنید.

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

 

  • چند توصیه برای بازدید موفق از نمایشگاه:

شهر آفتاب،محل برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب

 

1.قبل ازحضور در نمایشگاه با مراجعه به سایت نمایشگاه، www.tibf.ir از موقعیت سالنهای نمایشگاه مطلع  و مقصد خود را تعیین کنید.
2. اگر بازدید کننده حرفه ای هستید حتی الامکان روزهای پنجشنبه و جمعه را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب نکنید.
3.سعی کنید درساعات اولیه روز از نمایشگاه بازدید کنید.
4.اگر به دنبال کتاب خاصی هستید، قبل از رفتن به نمایشگاه، مشخصات کتاب، سالن  و محل استقرار ناشر در نمایشگاه را از طریق سایت‌ نمایشگاه www.tibf.ir به دست بیاورید.
5.در محوطه نمایشگاه و در تمام سالن‌ها، میزها و غرفه‌هایی تحت عنوان اطلاع رسانی رایانه ­ای وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آنها کتاب و ناشر مورد نظر خود را پیدا کنید.
6.اگر قصد بازدید چند ساعته از نمایشگاه را دارید همراه باخود خوراکی های مختصر و سبک بیاورید.
7.از دستفروش‌های داخل و یا بیرون نمایشگاه مواد غذایی نخرید.
8.اگر قصد دارید وقت زیادی را درسالن های نمایشگاه سپری کنید، بهتر است کودکان را با خود همراه نکنید.
9.چنانچه با فرزندان خردسال به نمایشگاه آمده­ اید از مراجعه به سالن های بزرگ­سال خودداری کرده و همراه با آنها به بخش سرگرمی های کودک و نوجوان یا سالن‌های ناشران کودک و نوجوان بروید و صبورانه به آنها اجازه دهید غرفه‌ها و کتاب‌ها را بازدید کنند.
10.اگر وسایل همراهتان سنگین است آن را به باجه های امانات درسطح نمایشگاه بسپارید. 
11.کتاب­های عرضه شده در نمایشگاه با ده درصد تخفیف ارائه می­شود. ارائه این میزان تخفیف ازسوی ناشران و صدور فاکتور الزامی است.
12.باجه ­­­های پست در محوطه نمایشگاه کتاب‌های شما را بسته‌بندی کرده و به آدرس مورد نظرتان در سراسر کشور ارسال می‌کند.
13.حتی الامکان از طریق کارت‌های اعتباری و عابربانک خرید کنید.
14.اگرهمراه سالمندان و یاخردسالان به نمایشگاه آمده­اید برای رفت و آمد از مینی­ بوس­ های سیار در سطح نمایشگاه استفاده کنید.
15. هنگام بازدید چنانچه هرگونه مزاحمتی برای شما پیش آمد و یا با افراد مزاحم مواجه شدید سریعا به مسئولین انتظامات سالن اطلاع دهید.
16. برای بازدید ازنمایشگاه کفش راحت بپوشید.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: tibf و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .