چالش فضا و معماری در یک پروژه سینمایی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۰۵ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۶۱ ، بازدید:۲۲۸۶

یک پروژه سینمایی به لحاظ تلفیق طراحی و ساخت معماری مورد توجه قرار گرفته است.

 

چالش فضا و معماری در یک پروژه سینمایی

 

فیلم سینمایی"دکتر استرنج" محصول سال 2016  استودیو مارول، اخیراً به به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های تلفیق طراحی و ساخت معماری از سوی کارشناسان مورد تحسین قرار گرفته است.

طراحان صحنه این فیلم به شکلی خلاقانه فضاهای معماری را در هم تنیده و در مکانی خیالی دوباره سازی و تلفیق کرده‌اند.

مهم‌ترین نکته در طراحی سکانس‌های فیلم و جلوه‌های بصری آن مربوط به تعادل، عدم تعادل  و حس تعلیق ویژه‌ای است که از این طریق به بیننده انتقال داده می‌شود. ترکیب بندی مکان‌ها در این فیلم هم به لحاظ فنی و هم ارزش‌های بصری از نمونه‌های قابل توجه سینمای سال‌های اخیر است.

معماری نقاط مختلفی از جهان از آسیا تا اروپا در این فیلم دوباره سازی و تلفیق شده است. سکانسی از اوایل فیلم  که شهر لندن را دوباره سازی کرده از جسارت تیم طراح این فیلم حکایت دارد؛ جایی که دیوارها و پنجره‌ها و ستون‌ها همچون یک سازه اوریگامی شروع به چرخیدن به دور خودشان و ایجاد شکل‌های عجیب و غریب و بی‌وقفه در حال تغییر می‌کنند. 

طراحی فضا در "دکتر استرنج" در میان اغلب فیلم‌های قهرمانی مارول که به صورت دنباله دار بر اساس کتاب‌های مصوری به همین نام تهیه شده‌اند، جایگاه ویژه ای دارد طوری که می‌شود گفت هیچ یک تا این اندازه  فضا و معماری را به چالش نکشیده‌اند.

چالش فضا و معماری در یک پروژه سینمایی

 

چالش فضا و معماری در یک پروژه سینمایی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .