پیوند سازه‌های الحاقی مدرن و بناهای نئوکلاسیک

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۶ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۸۴ ، بازدید:۳۶۷۲

معمار سرشناس ژاپن ایده‌ای بر مبنای طراحی و اجرای پنت‌هاوس‌های لوکس بر روی ساختمان‌های مهم و قدیمی را دنبال می‌کند.

 

پیوند سازه‌های الحاقی مدرن و بناهای نئوکلاسیک

 

"شیگرو بان" معمار سرشناس ژاپن سال‌ها است ایده‌ای بر مبنای  طراحی و اجرای پنت‌هاوس‌های لوکس بر روی ساختمان‌های مهم و قدیمی را دنبال می‌کند و جدیدترین پروژه او در این زمینه بر روی یکی از ساختمان‌های نئوکلاسیک محله تاریخی تریبکا واقع شده است.

این ساختمان که به خانه چُدنی مشهور است سال 1881 ساخته شده و یکی از نمونه‌های شاخص معماری در نوزذهم به حساب می‌آید. مهم ترین ویژگی پروژه "شیگرو بان"  الحاق پنت‌هاوس‌های مدرن به روی سازه‌ای قدیمی است که به خوبی با طرح اولیه همپوشانی شده است. به این ترتیب بر خلاف فرم مدرن الحاقی  ستون‌ها و المان‌های نئوکلاسیک کنار پنجره‌ها سعی در ایجاد تقارن و حفظ هویت ساختمان اصلی داشته‌اند.

طراحی داخلی شامل فضایی بسیار گسترده است که یک پنت‌هاوس دوبلکس با دو اختلاف سقف را تلفیق کرده و دکوراسیون داخلی و مبلمان سفارشی هستند و بر اساس ویژگی های یک پنت‌هاوس لوکسی تلفیقی ارائه شده اند.

طبق برنامه‌ریزی این پروژه در تابستان 2018 به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .