برون‌نمایی یک نوستالژی در پاویون بی‌کران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۶ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۹۶ ، بازدید:۲۷۷۱

پروژه " بی‌کران" نمایش یک اتفاق شهری در یک فضای میان‌شهری است تا مخاطب لحظه‌ای از حس تلنباره‌گی‌های شهر خارج شود .

 

برون‌نمایی یک نوستالژی در پاویون   بی‌کران

 

پاویون " بی‌کران"  با طراحی علی سوداگران و تیم 16 نفره او  در قالب کارگاه "مسابقه قوام‌الدین شیرازی ۱۳۹۶" در شیراز به اجرا درآمد. موضوع کارگاه از سوی مهران داوری کیوریتور این رویداد، تحت عنوان ‍"معماری در فضای مرز" مطرح شده بود.

در قالب محتوای بیانیه این رویداد، استعاره‌ فرمال بستر نا آماده  شهری و فرهنگی برای رخ دادن مجدد فراموش شده‌ها با استفاده از خرده آجرهای بازیافتی به منظور جلوگیری از تولید مجدد آنها و ملاحظات زیست محیطی متمرکز شده است.

" ابژه " در این پروژه بهانه‌ای برای کشف مجدد از دست داده‌های توجه نشده در راستای یادآوری برای ایده‌آل‌های ناخودآگاه ذهنی در مخاطب است که هیچ مرزی برای بشر قایل نیست. ابژه‌ای که یادآور  عملکردهای فراموش شده گذشته بر روی پشت‌بام های پیوسته آجری بافت قدیم درون شهری و برون‌نمایی یک نوستالژی رفتاری و مکانی است. به این ترتیب "ابژه" خلق یک مهتابی (بهارخواب) شهری و زمان یا مکانی در تضاد معنایی با خود برای جدا شدن مخاطب از شهر و اولویت دهی تنها بر تن ها را دنبال می‌کند.

پروژه " بی‌کران" نمایش یک اتفاق شهری در یک فضای میان‌شهری است تا مخاطب لحظه‌ای از حس تلنباره‌گی‌های شهر خارج شود . بر این اساس جلوه  "ابژه" موقعیتی است میان یک مبلمان شهری، فضای شهری و پاویون که وابسته به موقعیت مخاطب نسبت به آن، مرزهای رایج معماری شکل می گیرد.

 

برون‌نمایی یک نوستالژی در پاویون   بی‌کران

 

برون‌نمایی یک نوستالژی در پاویون   بی‌کران

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .