تازه‌ترین چالش‌های معماری نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۶۲ ، بازدید:۲۴۵۲

نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما اخیراً تازه‌ترین چالش‌های خود را پشت سر گذاشته‌اند.

 

تازه‌ترین چالش‌های معماری نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما

 

طراحی نورمن فاستر برای ساختمان اصلی بانک مرکزی سیتیک چین توسط نورمن فاستر  به عنوان یکی از نشانه‌های شهری منطقه هانگژو در چین مطرح شده است.

این ساختمان به لحاظ ویژگی‌های اقتصادی خود در محدوده تجاری منطقه هانگژو واقع شده و به عنوان محور اصلی منطقه دارای تعاریف مفهومی و عملکردی خاص خود است.

کانسپت مجموعه با تأثیرپذیری از کشتی نمادین باستان به نام Due یا Ding ساخته شده نشانه ثروت، ثبات و مقام در فرهنگ چین طراحی شده است.

 

تازه‌ترین چالش‌های معماری نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما

 

طراحی مجتمع مسکونی T شکل محله هارلم نیویورک، جدیدترین اثر بیارکه انگلس و گروه معماری بیگ مانند مجسمه ای انتزاعی در شرق این منطقه جای گرفته است. نام این مجتمع مسکونی 126 است که به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و هنری این محل اشاره دارد. مهم‌ترین اصل طراحی مجتمع 126 اتصال ساختمان به همسایگی از سایت پلان بوده است. برای حفظ نور خورشید در تمام طول روز از یک طرح جورچین برای پوسته ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. الگوی کنار هم قرار گرفتن صفحات کامپوزیت نما باعث می‌شود تا نور خورشید به صورت کنترل شده در تمام طول روز به ساختمان نفوذ کند.

 

تازه‌ترین چالش‌های معماری نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما

 

کنگو کوما به تازگی طرح منحصربه فردی از تلفیق یک باغ ژاپنی سنتی در قالب یک پروژه کاملاً  مدرن ارائه کرده است. تکمیل این پروژه با نگرش‌های معماری سبز به همراه جزئیات اجرایی مدرن تصویر غیر منتظره ای از یک خانه ژاپنی در پارک آمریکایی را به نمایش گذاشته است. این باغ ژاپنی در پارک واشنگتن، در ضلع شهر پورتلند واقع شده که یکی از معتبرترین باغ‌های ژاپنی خارج از کشور ژاپن محسوب می‌شود.

 

تازه‌ترین چالش‌های معماری نورمن فاستر، بیارکه انگلس و کنگو کوما

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .