برگزاری سومین همایش بین‌المللی معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۳ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۸۰۳ ، بازدید:۱۵۱۵

با حمایت پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی–تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سومین همایش بین‌المللی معماری در دست کند برگزار می‌شود.

 

برگزاری سومین همایش بین‌المللی معماری

 

سومین همایش بین‌المللی معماری با تکیه بر مفاهیم و مبانی نظری در معماری دست کند، بستر فرهنگی معماری دست کند، بستر طبیعی و معماری دست کند، حفاظت در معماری دست کند و تکنولوژی و معماری دست کند برگزار می‌شود.

 چیستی؛ دامنه تعریف و گستره معنایی، تنوع مصادیق و نمونه‌ها، وجوه کاربردی،  وجوه شکلی در آفرینش فضای معماری،  وجوه کالبدی –ساختاری و وجوه تاریخی و باستان شناختی بخش‌هایی هستند که در قسمت مفاهیم و مبانی نظری در معماری دست کند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در بخش بستر فرهنگی معماری دست کند نیز مفاهیمی چون: واژه شناسی؛ دامنه معنایی معماری دست کند در ادبیات معماری و فرهنگ‌های محلی، مردم شناسی (باورها، اعتقادات، فرهنگ شفاهی و …)،  دفاع عامل و غیر عامل، توسعه پایدار و  معماری دست کند برای نسل‌ها؛ کارکرد کنونی و چشم انداز آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 در حوزه بستر طبیعی و معماری دست کند نیز،  وجوه و نقش‌های گوناگون آب در پیدایش آثار، بستر زمین‌ساختی و تنوع محیطی در فرایند شکل گیری معماری،  زمینه‌های پایداری انرژی در بهره‌برداری و کاربرد،  میراث کشاورزی دست‌کند و خلق منظرهای فرهنگی و  اقلیم و شرایط محیطی و نقش آن در تنوع شکلی و ساختاری معماری موضوعات مورد نظر جهت بررسی هستند.

در بخش  حفاظت در معماری دست کند، مفاهیمی چون:  تجارب حفاظت در ایران و جهان،  تجربیات استفاده امروزی از معماری دست کند(کاربری‌های سازگار، مبلمان و…)،  مدیریت و جامعه محلی و نقش آن‌ها در فرایند حفاظت و  چالش‌های حفاظت و توسعه در پایداری آثار موضوعات اصلی هستند.

در بخش تکنولوژی و معماری دست کند، شیوه‌های کهن ایجاد، ابزار کند و استادکاران، صناعت و هنر در معماری دست کند؛ نمادشناسی، شکل شناسی، زیبایی شناسی، صور نمادین، قالب‌های هنری و  معماری دست‌کند معاصر، اصول موثّر در شکل گیری، پایداری، انرژی، سیمای بصری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند، چکیده مقالات خود را تا تاریخ 31 خرداد ماه به دبیرخانه این همایش واقع در تهران، میدان امام خمینی، نبش خیابان سی تیر، روبروی ساختمان موزه ملی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفکس: ۶۶۷۳۶۷۸۹-۰۲۱ یا ایمیل: ticota@richt.ir تماس حاصل نمایند.

داوری مقالات 15تیرماه انجام خواهد شد لذا شرکت کنندگان باید مقالات کامل را تا 15 تیرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

داوری نهایی آثار این مقالات ابتدای شهریور ماه سال جاری انجام خواهد شد و متعاقب آن در مهرماه این برنامه برگزار می‌شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .