معمار هرم موزه لوور درگذشت.

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۲ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۱۲۷ ، بازدید:۱۴۳۵

به گفته ی نیویورک تایمز، Ieoh Ming Pei، معروف به I. M. Pei، امروز در سن 102 سالگی درگذشت.

 

معمار هرم موزه لوور درگذشت.

 

معمار چینی آمریکایی (متولد 26 آوریل 1917) به احتمال زیاد بزرگترین معمار زنده از نسل مدرنیست معماران بود.او در سال 1983 جایزه پریتزکر خود را دریافت کرد،وی به عنوان یکی از پرکارترین و برجسته‌ترین معماران قرن بیستم میلادی ، طراحی هرم موزه لوور را نیز دررزومه کاری خود دارد.

 

معمار هرم موزه لوور درگذشت.

 

 «آی. ام. پی» با نام کامل «یو مینگ پی» فرزند یک بانکدار برجسته چینی بود که در سال ۱۹۳۵ کشورش را به مقصد آمریکا ترک کرد و به تحصیل در رشته معماری در دانشگاه آم آی تی و هاروارد پرداخت و پس از تدریس و کار برای دولت آمریکا، از سال ۱۹۴۸ به نیویورک رفت و در سال ۱۹۵۵ نیز توانست کمپانی طراحی خود را تأسیس کند.در طول شش دهه گذشته،از معروف‌ترین آثار این شرکت طراحی،می توان به هرم شیشه ای  موزه لوور در پاریس، بانک برج چین در هنگ‌کنگ،ساختمان شرق گالری ملی هنر در واشنگتن دی سی و کتابخانه ریاست‌جمهوری کندی دربوستون اشاره داشت.

موزه‌ها، ساختمان‌های شهری، هتل‌ها، مدارس و دیگر سازه‌هایی که «آی. ام. پی» در سراسر جهان طراحی کرده نشان از هندسه دقیق او در طراحی و یک کیفیت انتزاعی با احترام ویژه به نور دارد. سازه‌های او از سنگ، فولاد و شیشه ساخته می‌شدند.

 

معمار هرم موزه لوور درگذشت.

فوت I. M. Pei

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .