نشست 22 : تئاتر شهر

مجموعه: چهارشنبه های تهران ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۸ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۴۸۰ ، بازدید:۹۷۶

نشست : بیست و دومین نشست چهارشنبه های تهران

موضوع : تئاتر شهر

با حضور : وحید قاسمی این هفته در برنامه چهارشنبه‌های تهران میزبان شادمهر راستین، کاوه فولادی‌نسب و فرزانه ابراهیم‌زاده است.

در این برنامه فیلمی از «پارک دانشجو» و قسمتی از مستند «چنارستان» پخش می‌شود و مهمانان در مورد تئاتر شهر از زوایای مختلف صحبت می‌کنند

زمان : چهارشنبه 22 آبان ، ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰

مکان : باغ کتاب , راهروی سروستان 

 

نشست 24 , تئاتر شهر , 4shanbehayetehran , چهارشنبه های تهران , چهارشنبه , تهران , 4shanbeh , tehran , باغ کتاب , راهروی سروستان , سروستان , نشست تخصصی , نشست معماری , نشست تخصصی معماری , مستند معماری , همایش معماری , جلسات معماری

 

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، بیست و دومین نشست «چهارشنبه‌های تهران» با موضوع «تئاتر شهر» و به میزبانی وحید قاسمی، فعال حوزه شهر و معماری برگزار خواهد شد. در این برنامه با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان به تهران پژوهی و تاریخ ابعاد مختلفی از این موضوع بررسی خواهد شد.

در برنامه «چهارشنبه‌های تهران» 22 آبان ماه، شادمهر راستین، معمار و پژوهشگر معماری با موضوع تئاتر شهر، مقصد شهری صحبت خواهد کرد. در بخش بعدی برنامه کاوه فولادی نسب، داستان‌نویس و پژوهشگر شهری درباره تئاتر شهر و جایگاه این فضا و مخاطبان سخنرانی خواهد کرد. فرزانه ابراهیم‌زاده، کارشناس تاریخ و تهران پژوه نیز به‌عنوان سخنران پایانی برنامه، درباره مکان‌های تاریخی اطراف تئاتر شهر صحبت خواهد کرد.

همچنین در این برنامه دو مستند کوتاه با موضوع چنارستان و پارک دانشجو نمایش داده خواهد شد.

مجموعه تئاتر شهر واقع در چهار‌راه ولیعصر، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تئاتری ایران است. ساختمان مدور این مجموعه یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می‌رود و طراحی آن را بیژن انصاری با الهام از برج طغرل شهر‌ری انجام داده است. ساخت این مجموعه در سال 1346 آغاز و در هشتم بهمن 1351 افتتاح شد.

فصل دوم برنامه «چهارشنبه‌های تهران» که از ابتدای پاییز، هر چهارشنبه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود، از دریچه معماری، تاریخ، فرهنگ، خرده‌فرهنگ‌ها و شناسه‌های مکانی به بررسی شهر تهران می‌پردازد. برنامه‌های قبلی با موضوع معماران معاصر تهران، خیابان سی تیر، بهارستان، موزه‌های تهران، آرامستان‌ها و خفتگان تهران و میدان توپخانه برگزارشده است. محل برگزاری این برنامه در روزهای چهارشنبه هر هفته در راهروی سروستان باغ کتاب تهران و شرکت برای عموم رایگان است .

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: باغ کتاب

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .