فراخوان مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک در بحران جهانی کرونا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۰۱ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۵۴۰ ، بازدید:۶۹۹

مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک در زمان بحران جهانی کرونا در پی یافتن ایده‌های نو برای بناهای ایمن است. به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر جهانی آن شکل گرفته است و در پی پاسخی به نقش معماری بهداشتی در زمان بیماری‌های واگیردار است. این مسابقه سعی در ایجاد گفتگو و ایجاد اتاق فکر دارد و به دنبال ایده‌هایی از جامعه معماری و طراحی درباره، آینده زندگی، فضای کاری، فضای عمومی و صنعت گردشگری است.

این مسابقه می‌خواهد به سوالاتی همچون؛ معماری بهداشتی در زمان بیماری‌های همه‌گیر چه نقشی دارد؟، شهرها و فضاهای عمومی در زمان شیوع چگونه باید تغییر ‌کنند؟، وقتی حضور جمعیت در اماکن عمومی مجاز نیست، مراکز درمانی و طراحی داخلی و جزئیات آنها باید چگونه باشند؟ نقش هتل‌ها در زمان بحران شیوع چگونه است؟ مسافرت و گردشگری در این ایام چگونه باید انجام شود؟؛ پاسخ دهد.

مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک با دعوت از معماران ، طراحان ، دانشجویان ، هنرمندان ، مجریان و نویسندگان دعوت می‌کند تا ایده‌های خود را در مورد معماری پاندمیک ارائه دهند.

پیشنهادات به این رویداد باید مبتنی بر یک وضعیت واقع‌گرایانه یا داستان علمی باشد و باید بر پروژه‌های توسعه ارضی و شهری یا طراحی معماری و داخلی متمرکز شود.

این رویداد در دو بخش طراحی شده است:

1. طراحی اورژانس (استراتژی‌های شهری، بیمارستان‌ها، فضاهای بهداشتی، گورستان‌ها و غیره)

2. زندگی (خانه‌ها، محیط کار، آپارتمان‌ها ، اماکن عمومی، هتل‌ها و غیره)

 

فراخوان مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک در بحران جهانی کرونا , بحران جهانی کرونا , کرونا , بحران کرونا , فراخوان مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک , فراخوان مسابقه بین‌المللی , ایده‌های معماری پاندمیک , فراخوان , مسابقه بین‌المللی , ایده‌های معماری , پاندمیک , معماری پاندمیک , معماری بهداشتی , بیماری‌های واگیردار , معماران , طراحان ، دانشجویان ، هنرمندان , مجریان , نویسندگان , ARCHISEARCH.gr ,

 

علاقمندان به حضور در این رویداد بین‌المللی می‌توانند به اشکال زیر آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند:

 1 - موارد حاوی معرفی پروژه شامل تصویر، نقشه، کلاژ و انیمیشن به همراه متن توصیف مفهوم ایده مورد نظر در  500 کلمه.

2-  روایت ویدیویی در 2 تا 3 دقیقه که مفهوم پروژه را شامل سؤالاتی زیر پاسخ دهد.

-  مفهوم خود را برای ما شرح دهید.

- پیشنهاد برای کدام بخش مسابقه است؟

- معماری برای سلامتی ما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

- نقش و داشته‌های معماران در مواقع اضطراری بهداشت عمومی چگونه باید باشد؟

نحوه شرکت در این رویداد رایگان و به شکل مجازی است و معیار ارزیابی ایده‌ها از سوی هیات داوران،  مبتنی بر نوآوری، اصالت، خلاقیت پیشنهاد،  تصور عمومی و وضوح کلی مفهوم است.

مهلت ثبت نام در مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک 20 مه (31 اردیبهشت‌ماه) و آخرین مهلت ارسال 31 مه (11 خردادماه) است. پروژه های خود را باید با یک لینک در dropbox با گوگل درایو به آدرس Subarticle@archisearch.gr ارسال کنید.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به  سایت این رویداد به نشانی ARCHISEARCH.gr  مراجعه کنید. ( کلیک نمایید ) 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .