نشست 32 : خیابان فردوسی و سفارتخانه‌هایش

مجموعه: چهارشنبه های تهران ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۱۱ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۵۷ ، بازدید:۸۲۰

نشست : سی و دومین نشست چهارشنبه های تهران

موضوع : خیابان فردوسی و سفارتخانه‌هایش

میزبان : 

رضا فیضی

با حضور : 

سید احمد محیط طباطبایی

زهرا ترانه یلدا

مریم میرزایی

نمایش فیلم :

پخش فیلم از بانک ملی ایران، فروشگاه فردوسی و ساختمان پلاسکو و خیابان منوچهری

زمان : چهارشنبه 2 بهمن 98 ، ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰

مکان : باغ کتاب , راهروی سروستان 

 

 

نشست , معماران معاصر تهران , 4shanbehayetehran , چهارشنبه های تهران , چهارشنبه , تهران , 4shanbeh , tehran , باغ کتاب , راهروی سروستان , سروستان , نشست تخصصی , نشست معماری , نشست تخصصی معماری , مستند معماری , همایش معماری , جلسات معماری , نشست , نشست چهارشنبه های تهران , رضا فیضی , خیابان فردوسی و سفارتخانه‌هایش , خیابان فردوسی , سفارتخانه‌ , بانک ملی ایران , فروشگاه فردوسی , ساختمان پلاسکو  , خیابان منوچهری , سید احمد محیط طباطبایی , زهرا ترانه یلدا , مریم میرزایی

 

* از عموم علاقه‌مندان، پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان موضوعات مرتبط با تاریخ و فرهنگ شهر تهران برای حضور در این نشست دعوت به عمل می‌آید.
 

  • خیابان فردوسی و سفارتخانه‌هایش

سی و دومین برنامه «چهارشنبه‌های تهران» با موضوع خیابان فردوسی و سفارتخانه‌های آن برپا خواهد شد. به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، سی و دومین برنامه از سری برنامه‌های «چهارشنبه‌های تهران» به تاریخ و معماری خیابان فردوسی و سفارتخانه‌های آن اختصاص خواهد یافت. این برنامه با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری شهر تهران، چهارشنبه 2 بهمن ماه به میزبانی رضا فیضی کارشناس و پژوهشگر معماری در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

در برنامه این هفته سید احمد محیط طباطبایی کارشناس میراث فرهنگی درباره قرابت مکانی و فرهنگی خیابان فردوسی و خیابان لاله‌زار سخنرانی خواهد کرد. در بخش بعدی برنامه زهرا ترانه یلدا معمار و شهر‌ساز با موضوع خیابان فردوسی؛ پیوند تهران قدیم و جدید صحبت خواهد کرد. مریم میرزایی معمار و پژوهشگر تهران، درباره اسامی خیابان فردوسی و سفارتخانه‌های صحبت خواهد کرد.

همچنین دو مستند کوتاه با عنوان‌های «بانک ملی ایران، فروشگاه فردوسی و ساختمان پلاسکو» و «خیابان منوچهری» نمایش داده خواهد شد.

خیابان فردوسی یکی از خیابان‌های شمالی- جنوبی قدیمی تهران است که از دیرباز با وجود جای گرفتن اصنافی مانند صرافی، نقره‌فروشی، کفش و چرم، یکی از خیابان‌های اقتصادی و مهم شهر تهران محسوب می‌شود. وجود سفارتخانه‌های متعدد مانند آلمان، انگلستان و ترکیه، ساختمان مرکزی چند بانک مانند بانک ملی ایران و بانک سپه و همچنین چند موزه جواهرات ملی و موزه سکه بانک سپه، این خیابان را به یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین خیابان‌های شهر تهران تبدیل کرده است.

فصل سوم برنامه «چهارشنبه‌های تهران» که از ابتدای زمستان، هر چهارشنبه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود، از دریچه معماری، تاریخ، فرهنگ، خرده‌فرهنگ‌ها و شناسه‌های مکانی به بررسی شهر تهران می‌پردازد. محل برگزاری این برنامه در روزهای چهارشنبه هر هفته در راهروی سروستان باغ کتاب تهران و شرکت برای عموم رایگان است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .