نمایشگاه گوهر گره در موزه ملک

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۱۱ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۹۵ ، بازدید:۸۰۴

نمایشگاه "گوهر گره" در موزه ملک

بازخوانی معماری سنتی ایران از میان آثار حسین زمرشیدی

 

نمایشگاه گوهر گره گزیده آثار اهدایی زنده‌یاد استاد حسین زمرشیدی چهره ماندگار ایران در عرصه معماری سنتی به کتابخانه و موزه ملی ملک، گشایش یافت. به گزارش هنرآنلاین، بیش از ۴۰ تابلو از مجموعه آثار هنری دکتر زمرشیدی که خانواده ایشان به سفارش وی چندی پس از درگذشت او به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کردند، به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه با هدف تجلیل از سال‌ها تلاش ایشان در گستره معماری سنتی اسلامی- ایرانی، معرفی گزیده‌ای از آثار طراحی وی است که به شیوه دستی یا شیوه رایانه‌ای در بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۱ خورشیدی به مناسبت‌های گوناگون مذهبی و فرهنگی پدید آمده‌اند، همچنین با هدف ترویج سنت نیکوی وقف و اهدا و نقش آن در نگاهبانی و نگاهداری آثار فرهنگی- تاریخی برپا شده است.

تابلوهایی مانند "متن اثر با تزیینات خط شش‌بندی یک رگی (خانه به خانه)"، "متن اثر با تزیینات خط مکرر معقلی و خط کوفی نمای شش و شمسه" و "متن اثر با تزیینات خط نیم گلپرین معقلی بادبزنی" در این نمایشگاه به چشم می‌آید. همچنین تابلوهایی از عکس‌ها و زندگی‌نامه زنده‌یاد حسین زمرشیدی عضو فرهنگستان هنر و هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی برای آگاهی بیش‌تر بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه که از ۲۶ بهمن افتتاح شده تا پایان نوروز ۱۳۹۹ همه ‌روزه به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی در کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) از ساعت  ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۵:۱۵ میزبان علاقمندان است.

 

نمایشگاه گوهر گره در موزه ملک , نمایشگاه , گوهر گره , موزه ملک , بازخوانی معماری سنتی ایران , حسین زمرشیدی ,  معماری سنتی ایران , ایران

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .