گروه معماری زاو از ایران , لیست نهایی جایزه معماری خاورمیانه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۸ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۷۸ ، بازدید:۸۷۰

جایزه معماری تمایز، لیست نهایی نامزدهای شخصیت معماری خاورمیانه سال 2020 و برنده جایزه محمد مکیه برای معماری 2020 را اعلام کرد و گروه معماری زاو از ایران نیز در میان نامزدهای این جایزه قرار گرفته است. سرویس معماری هنرآنلاین: جایزه معماری محمد مکیه، بخشی از برنامه جایزه تعاملی تمایز است که در کشور مصر برگزار می‌شود و بهترین معماری در خاورمیانه و شمال آفریقا را انتخاب و از آنها تجلیل می‌کند.  این رویداد در هر دوره، جایزه "شخصیت معماری سال خاورمیانه" را به افراد و یا سازمان‌هایی که بیشترین سهم را در پیشرفت معماری در طول یک دوره زمانی مشخص داشته‌‌اند، اهدا می‌کند.

این جایزه به نام دکتر محمد صالح مکیه، معمار بزرگ عراقی نامگذاری شده و از سال 2014 آغاز به کار کرده است. این جایزه در سال 2020 به افراد و موسساتی اهدا می‌شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در پیشرفت معماری و محیط‌های شهری ساخته شده در خاورمیانه، بین سال‌های 2017 و 2020 کمک کرده‌اند.

در لیست نهایی جایزه تمایز در سال 2020؛  12 معمار و استودیو معماری از سراسر جهان از جمله ایران، اردن، عراق، مصر، سوریه، انگلستان و ... حضور دارند و گروه معماری زاو از ایران نیز در این لیست قرار دارد.

 

گروه معماری زاو , ایران , لیست نهایی , جایزه معماری خاورمیانه

 

در معرفی گروه معماری زاو که از سوی جایز تمایز صورت گرفته آمده است: "زاو یک شرکت معماری ایرانی مستقر در تهران است که با کار خود سعی در ایجاد تحولات اجتماعی و اقتصادی دارد و این کار را با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های معماری برای ایجاد طرح‌هایی متناسب با نیازهای معاصر مردم ایران و فرم‌های معماری متناسب با واقعیت فعلی طراحی و فرآیندهای ساخت انجام می‌دهد.

برای دستیابی به این اهداف، استودیو معماری زاو از طریق یک طرح تجاری سه بخشی عمل می‌کند؛ اتکا به منابع ملی (انسانی، طبیعی، صنعتی، فرهنگی و علمی)؛ استفاده از مبانی زیبایی‌شناسی تطبیقی ​​(استودیو زاو در رویکرد رسمی خود به پروژه‌ها از کپی کردن اشکال میراث فرهنگی یا معماری غربی اجتناب می‌کند و تلاش دارد شکل و زیبایی‌شناسی پروژه را به صورت خودکار ناشی از روند ساخت قرار دهد) و اعتباربخشی به پروژه‌‌ها بر اساس سناریوهای آینده‌نگر (برنامه‌های مکانی با توجه به نیازهای فعلی و آینده کاربران تعیین می‌شوند)."

در لیست نهایی جایزه معماری تمایز علاوه بر گروه معماری زاو؛ احمد سوکار معمار سوریه‌ای از آمریکا، علی اللوطی معمار عمانی از انگلیس، استودیو معماری آرابسک از امارات، گروه معماری ای ‌دبلیو لاب از سوریه و انگلیس، جلال معجل الکعود از عراق، مازن العلی از اردن و مدرسه میراث قاهره، استودیو فیلم - طراحی من، حنا ضاحی و رضوى رستم از مصر قرار دارند.

گروه معماری زاو، از سال 2018 تاکنون جوایز مختلفی همچون جایزه مدال طلایی طراحی فضاهای عمومی جایزه بین‌المللی تایپه، طرح برگزیده بخش ساختمان‌های ساخته شده جایزه WAF ؛ برنده مسابقه برترین فضای اقامتی در آرک دیلی  و رتبه‌ اول ساختمان فرهنگی سال جایزه Dezeen و... را دریافت کرده است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین-کد خبر: 154918

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .