فوت معمار سرشناس مصری و عضو گروه بازسازی مسجد موصل

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۳ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۴۲۷ ، بازدید:۴۹۷

فوت معمار سرشناس مصری و عضو گروه بازسازی مسجد موصل قربانی کرونا شد . صلاح‌الدین هریدی، معمار سرشناس و تحسین‌شده مصری و عضو گروه معماران برنده رقابت طراحی یونسکو برای بازسازی مسجد تاریخی موصل به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، پروفسور دکتر صلاح‌الدین سمیر هریدی روز شنبه در خانه خود در شهر اسکندریه از دنیا رفت. او سال‌ها عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه اسکندریه بود و همکارانش این استاد برجسته را از شاخص‌ترین چهره‌های تاریخ این دانشکده می‌دانستند.

چند ماه پیش، دکتر هریدی همراه هفت معمار و طراح دیگر برنده رقابت طرح بازسازی مسجد جامع و تاریخی شهر موصل شده بود؛ مسابقه‌ای که سازمان جهانی یونسکو وابسته به سازمان ملل برگزار کرد تا مسجد ویران‌شده در حمله نیروهای داعش در سال 2017 به گونه‌ای بهتر بازسازی و نوسازی شود.

گروه معماران هریدی و همکاران 123 گروه طراحی و معماری دیگر را شکست دادند تا برنده رقابت 50 هزار دلاری یونسکو شوند. قرار بود کار بازسازی مسجد النوری پاییز امسال آغاز شود اما باید دید با درگذشت ناگهانی یکی از معماران اصلی گروه برنده باز هم برنامه بازسازی بر اساس همان زمان‌بندی پیشین پیش می‌رود یا نه. مروا محفوظ، همسر هریدی هم استاد طراحی داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه اسکندریه است و خود او خبر مرگ معمار نامدار مصری را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

 

فوت معمار , مصری , گروه بازسازی , مسجد , موصل , صلاح‌الدین , هریدی , معمار , گروه معماران , طراحی یونسکو , فوت معمار سرشناس مصری , عضو گروه بازسازی , مسجد موصل , صلاح‌الدین هریدی , معمار سرشناس , گروه معماران , طراحی یونسکو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 162368

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .