نشست ششم گفتمان شهر : مشهد , اقتصاد زیارت یا اقتصاد تجارت

مجموعه: گفتمان شهر ، تاریخ انتشار: ۲۹ / ۰۴ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۰۰ ، بازدید:۳۹۲۰

نشست : ششمین نشست گفتمان شهر

موضوع : مشهد ؛ اقتصاد زیارت یا اقتصاد تجارت 

با حضور :

غلامرضا مصباحی مقدم ( عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام )

محمدحسین حسین زاده بحرینی (نماینده محترم مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس )

مکان :  سناباد 41،چها راه اول سمت راست، سالن جلسات پژوهشکده ثامن 

زمان : پنج شنبه31 تیرماه , ساعت 17

 

نشست ششم گفتمان شهر : مشهد , اقتصاد زیارت یا اقتصاد تجارت

 

با گذشت زمان اقتصاد سوداگری و بورس‌بازی در شهر مشهد گسترش یافته و مشهد را از شهری مذهبی و زیارتی به شهری توریستی و تفریحی تبدیل شد. سرانجام این مسیر نه تنها به کمرنگ شدن روح قدسی شهر منجر گردید بلکه با گسترش بازار غیرمتشکل پولی در این شهر مقدس تخلفات قانونی و حقوقی بیشتر و بیشتر شد و پدیده‌های بی سابقه در ایران برای اولین بار در مشهد بروز و ظهور کرد. این مسیر آنچنان پیش رفت که به جای آنکه مشهد به عنوان شهری مذهبی و فرهنگی سرتیتر اخبار شود با تخلفات بی سابقه در بازارهای مالی و فساد اقتصادی بی حد و اندازه معرفی شد. نشست ششم  بر آن است تا بر نسبت دو گونه اقتصاد مبتنی بر زیارت که حول حرم شکل گرفته است، و اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری و تجارت که حول مال ها و مراکز خرید شکل گرفته است تالمی سنجش گرایانه داشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده ثامن ، ششمین نشست از سلسله نشست های گفتمان شهر  این مجموعه که با هدف گفتگویی کردن مسائل شهری مشهد توسط این پژوهشکده برگزار می شود، اختصاص به موضوعی درباره اقتصاد شهریِ مشهد دارد و در آن حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده محترم مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بررسی جایگاه مشهد از منظر اقتصاد زیارتی و همچنین تفاوت این نوع اقتصاد با اقتصاد تجارت می پردازند. @gofteman_shahr
این نشست به دنبال آن است که نسبت میان دو گونه اقتصادِ مبتنی بر زیارت که حول حرم مطهر رضوی شکل گرفته و اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری و تجارت که حول محور مال‌ها و سوداگری مستغلات شکل گرفته است را مورد تأمل ارزیابی قرار دهد.

 

جهت عضویت در کانال تلگرام گفتمان شهر  بر روی لینک زیر کلیک نمایید ...

https://telegram.me/gofteman_shahr

به شهر مي انديشيم . . . 

( اين كانال آخرين اخبار، گزارش ها و برنامه هاي دبيرخانه گفتمان شهر را كه با هدف ترويج گفتگو پيرامون مسائل شهري داير گرديده است، منتشر مي نمايد. )

 

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .