پروژه شهر هوشمند پاریس در سال 2050

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۴۹ ، بازدید:۱۵۳۲۵

پروژه شهر هوشمند که در افق سال 2050 میلادی فرانسه قرار دارد چهره پاریس را به کلی دگرگون خواهد کرد

 

به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , به منظور پرداختن به مسائل مربوط به مسکن و تراکم پاریس، معماران شرکت فرانسوی ""Vincent Callebaut، پیشنهادی را برای چند ساختمان بلند با خروجی انرژی مثبت (BEPOS) توسعه داده‌اند. متشکل از هشت ساختار چند منظوره در نقاط مختلف پاریس، این طرح برای رسیدگی به مشکلات عمده پایداری مؤثر بر هر منطقه است، در حالی که عملکردهای کلیدی را برای شهر ارائه می‌دهد.

 

پروژه شهر هوشمند پاریس در سال 2050 , شهر هوشمند , پاریس , سال 2050 , چهره پاریس , پروژه شهر هوشمند , افق سال 2050

 

این سفارش در پی طرح انرژی اقلیمی پاریس، موجب شده است تا این شهر هوشمند در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طی توافق جهانی و با افق 2050 هدفمند باشد. به منظور دستیابی به اهداف بلند مدت در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی، بالا بردن ادغام چندین روش تولید انرژی برای اطمینان از اثبات آن‌ها در پایبندی به تلاش‌های پایدار، و همچنین به عنوان تشویق ساکنان برای اتخاذ استانداردهای سازگار با محیط زیست نیز این هدف دنبال شده است. اگرچه تکنیک‌های به کار گرفته شده در هر ساختمانی منحصربفرد خواهد بود، با این حال اهداف کلی این شهر هوشمند از انسجامی با یک رویکرد مشخص بهره مند خواهد بود؛ احترام به تاریخ غنی پاریس، در عین کاهش اثرات زیست محیطی در پی به وجود آوردن آینده سالم.

 

پروژه شهر هوشمند پاریس در سال 2050 , شهر هوشمند , پاریس , سال 2050 , چهره پاریس , پروژه شهر هوشمند , افق سال 2050

 

هر یک از سیستم‌های برج با چارچوب موجود شهر متناسب خواهند بود و اغلب به طور مستقیم در بالای آن، مانند " "Mountain Tower" بارهای سازه‌اش را از طریق مجراهای استفاده نشده و دودکش انتقال می‌دهد. این فرم‌ها از ارتفاع بالا طبیعت را به خوبی نمایش می‌دهند، در حالی که در دیوارهای آن‌ها، فرآیندهای طبیعی (گرمایش منفعل و خنک کننده، اکسیژن، اقتباس آب باران) در هر کجا که برای ایجاد واحد پایدار امکان پذیر باشد استفاده خواهد شد.

 

پروژه شهر هوشمند پاریس در سال 2050 , شهر هوشمند , پاریس , سال 2050 , چهره پاریس , پروژه شهر هوشمند , افق سال 2050

 

علاوه بر این، تعبیه فضای سبز، برای مثال باغ معلق، اثراتی مانند تصفیه هوا را برای شهرنشینان به ارمغان خواهد آورد و ساکنان این ساختمان‌ها را تشویق خواهد کرد تا در قالب شیوه ای از زندگی پایدار به کشت گیاهان در مناطق مسکونی بپردازند.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .