تازه‌ترین چالش‌های رنزو پیانو، بیارکه انگلس و ژان نوول

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۹ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۷۸ ، بازدید:۳۲۰۹

سه معمار شناخته شده جهان از تازه‌ترین پروژ‌ه‌های خود پرده برداشتند.

تازه‌ترین چالش‌های رنزو پیانو، بیارکه انگلس و ژان نوول

رنزو پیانو در پروژه "ژان ماری" در جزیره  کالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی، به طرزی بارز با طبیعت مأنوس شده و  با الهام از کلبه‌های روستای کلبه‌های چوبی- پوشالی مردمان بومی این منطقه که محدودیتی بزرگ از نظر انتخاب الگوی طراحی بوده پروژه خود را به پایان برده است. بر این اساس نتیجه طراحی پیانو،10 سازه سبدی شکل و نامتقارن، در نوار باریکی شده که توسط اقیانوس و درختان متعددی احاطه شد که هر یک دارای ارتفاعی بین 9 تا 24 متر هستند و از تم خاص و عملکرد متفاوتی برخوردارند.

تازه‌ترین چالش‌های رنزو پیانو، بیارکه انگلس و ژان نوول

موزه ای در منطقه قدیمی لندن

بازار عرضه فروش ماهی،مرغ و طیور در دستان بیارکه انگلس تبدیل به طرحی شده  تا به جای حفظ و نگهداری کاربری منقرض شده در فضایی متمایز که با سبک زندگی نوین در تناقض است، تنوع جدیدی از موزه تاریخی شهر که در خور هویت تاریخی لندن و فضای غنی آن به شمار می‌رود ارائه کند. الحاقات جدیدی که به این بازارچه اضافه شده میراث این قسمت از شهر را ادامه می‌دهد تا تأثیر منفی بر روی خاطرات مردم از این منطقه نگذارد. شهر لندن دارای گوشه‌های دنج و مخفیگاه‌های جالبی است که زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. این فضاهای کوچک و به ظاهر زائد در فضاسازی موزه به کار رفته‌اند تا میزان تغییرات به حداقل برسد.

تازه‌ترین چالش‌های رنزو پیانو، بیارکه انگلس و ژان نوول

ژان نوول و موزه لوور عربی

لوور ابوظبی  آخرین مراحل ساخت را پشت سر می گذراند.. پروژه‌ای که توسط ژان نوول معمار مشهور فرانسوی و در وسعتی در حدود 24،000 متر مربع طراحی شده و قرار است پلی بین هنر شرق و غرب باشد. این موزه جدید در جزیره السعدیات در ساحل شهر بندری ابوظبی و در چارچوب طرحی فرهنگی به ارزش 27 میلیارد دلار ساخته می‌شوند. این طرح شامل ساخت زمین گلف و دیگر پروژه‌های فرهنگی از جمله "موزه ملی" "تئاتر ملی و هنرها" نیز می‌شود.علاوه بر لوور فرانسه، شعبه ای از موزه گوگنهایم نیویورک نیز در ابوظبی ساخته خواهد شد. (عکس روی خبر)

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .