پیشنهاد تأسیس موزه آتش‌نشانی و صیانت از حافظه جمعی فاجعه پلاسکو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۷۵ ، بازدید:۲۳۹۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد که میراث‌فرهنگی استان تهران آمادگی دارد تا به‌شکل فنی و اداری از تأسیس موزه آتش‌نشانی حمایت کند.

 

پیشنهاد تأسیس موزه آتش‌نشانی و صیانت از حافظه جمعی فاجعه پلاسکو

 

به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران، درباره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: "مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهدای آتش‌نشان با حضور گسترده شهروندان و مسئولان با‌شکوه انجام شد‌، اما آنچه از حادثه پلاسکو در حافظه پایتخت ماندگار شد فرهنگ و روحیه ایثار و شهامت بود، روحیه‌ای که وجودش در جامعه حس آرامش و امنیت به شهروندان می‌دهد و نشان‌دهنده این است که افرادی هستند تا جان خود را فدای آسایش و امنیت آن‌ها کنند."

خسروآبادی افزود: "از امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی شهر، ازجمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران، این است که بر‌اساس رسالت ذاتی خود از میراث معنوی صیانت کنند و خاطره‌جمعی مردم کشور را از حادثه پلاسکو تا ابد زنده نگه دارند."

او تأکید کرد: "هویتْ روح شهری است که جامعه بدون آن حیات نخواهد داشت و فداکاری آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو بخشی از هویت تهران بود که حفظ آن برای تاریخ پایتخت لازم و ضروری است."

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی تهران گفت: "لباس‌ها و تجهیزات آتش‌نشانان ایثارگر، لوگوی فلزی ساختمان که تاریخ ساخت آن را نشان می‌داد، و حتی گاوصندوق‌های سوخته و بخشی از شبکه فلزی پنجره‌های این ساختمان 54ساله می‌توانند در محلی با عنوان موزه آتش‌نشانی نگه‌داری شوند تا هیچ‌وقت رشادت‌های آتش‌نشانان فداکار ما فراموش نشوند."

او افزود: "میراث فرهنگی تهران آمادگی دارد تا حمایت فنی و اداری را از تأسیس چنین موزه‌ای داشته باشد."

همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران با ارسال نامه‌ای به معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران آمادگی خود را برای حمایت فنی و اداری از تأسیس موزه آتش‌نشانی اعلام کرد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .