پاویون دائمی بنیاد فاستر در مادرید افتتاح شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۰ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۳۱ ، بازدید:۲۱۲۵

بنیاد نورمن فاستر در مادرید از پاویون دائمی این مرکز رونمایی کرد.

 

پاویون دائمی بنیاد فاستر در مادرید افتتاح شد

 

بنیاد نورمن فاستر به تازگی دفتر مرکزیش را در مادرید افتتاح کرد. این مرکز مجهز به پاویون دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم است؛ همچنین محل نمایش اشیا و تصاویری متعلق به نورمن فاستر است که طی 40 سال گذشته، از تاثیرگذارترین معماران دنیا شمرده می‌شود.

سقف پاویون به شکل بال هواپیما طراحی شده که به عنوان راهکاری برای ساماندهی به هندسه‌ نامنظم سایت در نظر گرفته شده است.سازه‌ی سقف فولادی است و با توجه به پیش آمدگی آن روی سازه‌ شیشه ای، گویی سقف بالای سر بازدیدکنندگان معلق است.

هنورمند اسپانیایی کریستینا ایگلسیاس، برای فضای باز این مکان سایبانی طراحی کرده است که از زاویه‌های مختلف، متفاوت به نظر می‌رسد و شکل‌های مختلفی از بازی نور و سایه را ایجاد می‌کند. طراحی این پاویون را یک استودیو طراحی زیرمجموعه‌ بنیاد فاستر با استفاده از مصالح تولید داخلی به سرانجام رسانده ‌است.

آثار به نمایش درآمده، مجموعه از عکس‌ها،اشیا، ماکت‌ها و مجسمه‌هایی از دنیای معماری و طراحی هستند که بیشتر با محوریت خودرو، قطار و یا هواپیما انتخاب شده‌اند. شاخص‌ترین اثر مجموعه ماشینی لوکس و ساخته شده در سال 1927 است که زمانی متعلق به لوکوربوزیه بوده است و برای نخستین بار در اینجا به نمایش درآمده است.

 

پاویون دائمی بنیاد فاستر در مادرید افتتاح شد

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .