طراحی مرکز هنرهای معاصر در یک تقاطع تاریخی شهری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۲۱ ، بازدید:۲۳۰۳

مرکز هنری دانشگاه بین‌المللی ویرجینیا به بهره‌برداری می‌رسد.

 

طراحی مرکز هنرهای معاصر در یک تقاطع تاریخی شهری

 

مرکز هنرهای معاصر ویرجینیا (ICA) بهار سال 2018 افتتاح می‌شود. استیون هال این مجموعه رابرای دانشگاه بین المللی ویرجینیا طراحی کرده که قرار است در آوریل 2018 به بهره برداری برسد.

این مرکز هنری در تقاطع تاریخی "بلودیر" و دروازه شهر ریچموند قرار گرفته است این ساختمان شامل مجموعه ای از فضاهای نمایشگاهی در سه طبقه است.

کوریدورهای دوقلو در این ساختمان به عنوان سطح‌هایی انعطاف پذیر عمل می‌کنند وفضای پویای گالری‌ها از این هسته مرکزی بیرون می‌آید و فضای خارجی مجموعه را در بر می‌گیرد. سه سطح متصل به فضای گالری در سراسر ساختار گسترش می‌یابد. علاوه بر فضای گالری‌ها، این ساختمان مجهز به یک سالن اجتماعات، فضای کارگاهی و اداری است.

برنامه‌های این مرکز هنری بر نمایشگاه‌های شامل نقاشی، مجسمه سازی، چندرسانه‌ای و هنر اجرا تمرکز خواهد داشت.

زمینه اصلی معماری استیون هال، مفهوم "معماری متخلخل " است؛ توانایی تندیس سازی فضا و نور به طوری که کاربران به تجربه عمیق‌تری از معماری وی با استفاده از روابطی که او میان این دو ایجاد کرده و متریال هایی که استفاده می‌کند، دست یابند. طرح‌های او، غالباً نمایشی از نماهای کرو و فرم‌های ارگانیک هستند که نور طبیعی را به درون فضاهای داخلی هدایت می‌کنند. این ویژگی را می‌توان در طرح‌های برگزیده او در پروژه‌هایی چون "ساختمان هنرهای تجسمی " در دانشگاه آیوا و " مرکز هنر و فرهنگ شهر چینگدائو" در چین مشاهده کرد.

 

طراحی مرکز هنرهای معاصر در یک تقاطع تاریخی شهری

 

طراحی مرکز هنرهای معاصر در یک تقاطع تاریخی شهری

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .