نشست معماری خاک ؛ تکنیکی نو ، سابقه‌ای کهن , دانشگاه تهران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۰۸ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۳۶۱ ، بازدید:۷۸۳

انجمن علمی مرمت دانشگاه تهران نشست معماری خاک؛ تکنیکی نوین، سابقه‌ای کهن را برگزار می‌کند. به گزارش هنرآنلاین ، نشست معماری خاک؛ تکنیکی نوین، سابقه‌ای کهن که با سخنرانی مریم مهدیه برگزار می‌شود به موضوعات مختلفی که در ذیل به آن اشاره می‌شود پاسخ خواهد داد. 

– یک‌سوم مردم دنیا در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که از خاک ساخته شده است، در واقع بیش از دو میلیارد نفر در ۱۵۰ کشور دنیا.

– امروزه معماری خاک و تکنیک‌های برآمده از آن به علت سازگاری با محیط زیست، هزینه‌ی پایین اجرا در مقایسه با دیگر تکنیک‌های کار شده با سایر مصالح، زیبایی بصری و عایق‌پذیری مناسب آن مورد توجه برترین معماران دنیا قرار گرفته است.

– بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ دنیا با توجه به بحران‌های زیست‌محیطی به وجود آمده بر اثر صنعتی‌سازی، استفاده‌ی بی‌رویه از مصالح شیمیایی و آسیب‌رسان به محیط زیست، ساخت‌وسازهای بی‌رویه، کمبود منابع طبیعی، گازهای گلخانه‌ای، آلودگی آب، خاک و … بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ دنیا در صدد آن هستند که ماده‌ای دوست‌دار محیط زیست، قابل بازگشت به آن، ارزان‌قیمت و در دسترس در محیط اطراف‌مان را به عنوان جایگزین مصالح دیگر معرفی کنند و خاک حائز این ویژگی‌هاست.

– ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. علی‌رغم وجود بسیاری از بناهای ساخته شده با خاک با قدمتی هزار ساله، متاسفانه این شیوه از معماری رو به فراموشی رفته و در حال نابودی است. معماری و تکنیکی غنی که بیشتر جای خود را به معماری بی‌هویت با تکنیک‌هایی ناسازگار با بستر معماری بومی ما داده است.

– لازم است که معماران، مرمت‌گران و سازندگان با این رویکرد از معماری آشنا شده و آن را در طراحی، اجرا و مرمت پروژه‌های خود بکار گیرند. این همایش فرصتی برای شناخت مقدماتی و وارد شدن به این حوزه است.

– هدف از شرکت در این همایش آشنایی با خاک و تکنیک‌های برگرفته از آن است.

این نشست امروز یکشنبه، ۱۲ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشگاه تهران‌،‌ پردیس هنرهای زیبا‌،‌ ساختمان تحصیلات تکمیلی‌،‌ آتلیه مرمت برگزار خواهد شد.

 

نشست معماری خاک , تکنیکی نو , سابقه‌ای کهن , دانشگاه تهران , معماری خاک , پردیس هنرهای زیبا‌ , ساختمان تحصیلات تکمیلی‌ , برترین معماران , تکنیکی نوین , کشورهای پیشرفته‌ دنیا ,  آلودگی آب

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .