حفظ بناهای با ارزش خیابان ولیعصر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۷ / ۱۰ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۱۸ ، بازدید:۷۵۶

اسکندر مختاری از مهندسان شهرسازی با سابقه کشور، گفت: لایحه حقوقی مستخرج از مطالعات به عمق یک پلاک در تمام طول محور خیابان ولیعصر نحوه استقرار ساختمان‌های با ارزش را معین می‌کند. به گزارش هنرآنلاین؛ دکتر اسکندر مختاری در سی و نهمین جلسه کارگروه طراحی شهری سازمان زیباسازی، با اشاره به پروژه محور خیابان ولیعصر ادامه داد: این پروژه در چند لایحه تهیه و بخشی از آن در مقیاس طراحی شهری تعریف شده است، رویکردهایی که در طراحی شهری مورد توجه قرار گرفته و نتایجی که از آن حاصل شده نیز به دو بخش تقسیم شده است.

وی ادامه داد: بخشی از آن اقدامات اجرایی در قالب ساماندهی نما است که در خیابان ولیعصر در حال انجام است و سازمان زیباسازی در قسمت‌هایی مانند محور ولیعصر، میدان راه آهن و میدان منیریه اینکار را شروع کرده همچنین برخی از نمای شهری در جنوب محور انقلاب نیز شروع یا تمام شده است. مختاری معتقد است: لایحه حقوقی مستخرج از مطالعات به عمق یک پلاک در تمام طول محور از جهت نگهداری ساختمان‌های با ارزش، حفظ الگوهای معماری، تراکم، کاربری، کیفیت نماها، توده و فضا و نحوه استقرار آن در هر پلاک را معین می‌کند.

 

حفظ بناهای با ارزش خیابان ولیعصر , حفظ بناهای با ارزش , خیابان ولیعصر , ولیعصر , مهندس شهرسازی , اسکندر مختاری , حفظ الگوهای معماری ، تراکم ، کاربری ، کیفیت نما ، توده , فضا , نحوه استقرار , هنر آنلاین

 

این مهندس شهرسازی گفت: اگر این لایحه حقوقی بتواند مراحل قانونی را طی کند و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد در چهار منطقه ار مناطق شهرداری تهران ملاک عمل قرار می‌گیرد و به جای طرح تفصیلی موجود می‌نشیند. وی ادامه داد: اقدامات اجرایی گام به گام با برنامه‌های سالانه سازمان در حال اجراست، اجرای لایحه حقوقی و قانونی بستگی به مراحل اداری دارد که الان در کارگروه ماده ۵ مطرح است و اگر در این کارگروه به نتیجه برسد برای تصویب نهایی باید به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شود.

 

 

حفظ بناهای با ارزش خیابان ولیعصر , حفظ بناهای با ارزش , خیابان ولیعصر , ولیعصر , مهندس شهرسازی , اسکندر مختاری , حفظ الگوهای معماری ، تراکم ، کاربری ، کیفیت نما ، توده , فضا , نحوه استقرار , هنر آنلاین

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .