ماهیت شهرهای معاصر , نگاهی به کتاب معماری باهمستان

مجموعه: آموزش ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۷۶۱ ، بازدید:۷۷۲

کتاب "معماری باهمستان" نوشته لئون کریر در پی معرفی شهرها و ساختمان‌هایی است که سرزنده و پایدار باشند و به میراث برای آیندگان بدل شود. به گزارش هنرآنلاین، کتاب "معماری باهمستان" نوشته لئون کریر با ترجمه دکتر سهند لطفی و امیر یدالله‌پور به ماهیت نظری شهر معاصر می‌پردازد. کریر در این کتاب با نقد جریان‌های کنونی عملی و نظری معماری و شهرسازی، از لزوم بازگشت به شیوه‌های سنتی ساخت‌وساز سخن می‌گوید؛ اما در این عمل از هویت مدرن زمانه خود غافل نیست؛ او در پی ساختن شهرها و باهمستان‌ها و ساختمان‌هایی است که سرزنده و پایدار باشند و مانند آنچه از سده‌های پیشین به میراث مانده تا سده‌های آینده دوام آورند.

آموزه بنیادین لئون کریر بازشناسی سنت‌های بومی در کالبد شهرها و بناها و به‌کاربستن دوباره آن‌ها در نظریه و عمل است تا درک اهمیت دانش بومی معماری و شهرسازی و گسترش آن و در نتیجه خلق مکان‌های شهری پایدارتر و هویت‌مندتر صورت بگیرد.

در مقدمه کتاب "معماری باهمستان" آمده است: "این کتاب یک آسیب‌شناسی و یک درمان پیش‌رو می‌نهد: نقد و طرح همزمان. آفرینش مکان‌ها برآیند ساخت‌و‌سازهای خودبه‌خودی و نوآوری‌های نخبگان به تنهایی نیست، بلکه برآیند انگیزه و هنر است. چنین چشم‌اندازهایی به شکل مسلم می‌انجامند. آفرینش مکان باید پاسخ‌گوی نیاز شهروندان، چه افراد و چه باهمستان‌ها، باشد.

 

ماهیت شهرهای معاصر , نگاهی به کتاب , معماری باهمستان ,  کتاب , معماری , باهمستان , ماهیت شهرها , لئون کریر , سهند لطفی , امیر یدالله‌پور , دفتر پژوهش‌های فرهنگی

 

این کتاب مجموعۀ نوشته‌ها و تصاویری است که نظریه‌ای جامع و دست‌یافتنی برای ساختن شهرها و روستاهای مدرن به دست می‌دهد. این پیشنهادها سرشتی ریاضی‌وار ندارند؛ هدف نهایی آنها ترغیب و نشان‌دادن رویکردی خردمندانه در مسائل برنامه‌ریزی شهری است. این ایده‌ها در بیست سال گذشته در امریکا و اروپا خردورزی، کارآمدی و توان زیبایی‌شناسانه و فراگیر خود را نشان داده‌اند."

وجوه مدرنیته، ماهیت موضوع در معماری، نقد ایدئولوژی مدرنیست، چشم‌اندازهای شهرگرایی جدید، شهر چند مرزی باهمستان‌های شهری، مدرنتیته معماری سنتی، سودمندی جهانی استادکاری مدرن یا چهارمین انقلاب صنعتی، هماهنگی در معماری سکونتگاه‌ها و... از سرفصل‌های این کتاب هستند.

کتاب "معماری باهمستان" نوشته لئون کریر با ترجمه دکتر سهند لطفی و امیر یدالله‌پور که از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی منتشر شده در  ۴۷۱ صفحه با قیمت ۶۹ تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .