حفظ حریم خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان ، ابلاغ طرح جامع بافت تاریخی کاشان

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۹ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۱۰۹ ، بازدید:۶۹۴

عملیات ساخت‌وساز در مجاورت خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان متوقف شد.

به گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حجت‌الله غلامی معاون امور عمرانی استاندار اصفهان در نشست کمیسیون ماده ۵ شهرستان کاشان که با بررسی ۱۷ موضوع عمرانی همراه بود، از توقف ادامه فعالیت ساخت‌وساز در مجاورت خانه تاریخی بروجردی‌ها تا زمان تائید نهایی این طرح توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.

غلامی با اشاره به نگرانی‌های دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص ساخت‌وساز در پیرامون خانه تاریخی بروجردی‌ها گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین محورهای نشست کمیسیون ماده ۵ شهر کاشان بود، لذا پس از بحث و تبادل نظر توسط ارگان‌های ذی‌ربط و بررسی اسناد و مدارک مشخص شد ادامه روند فعالیت این مجموعه نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

 

حفظ حریم خانه تاریخی , بروجردی‌های کاشان ، ابلاغ طرح جامع بافت تاریخی , کاشان , طرح جامع بافت تاریخی کاشان , خانه تاریخی بروجردی‌ها , خانه تاریخی ,  بروجردی‌ها , حجت‌الله غلامی , معاون امور عمرانی , استاندار , اصفهان

 

او افزود: در این نشست مقرر شد تا ادامه عملیات متوقف و براساس طرح جامع بافت تاریخی کاشان، نقشه‌های ساخت این طرح اصلاح و پس از تائید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، طرح ادامه یابد، در غیر این صورت ادامه این روند غیرقانونی است.

غلامی تاکید کرد: طرح تفضیلی شهر کاشان به‌ویژه محدوده بافت تاریخی این شهر مشخص شده و پس از نهایی شدن به زودی ابلاغ می‌شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ، کد خبر: 156366

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .