اصول طراحی مسکن سالمندی , تالیف : امیرمسعود دباغ , میلاد الفت

مجموعه: آموزش ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۹ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۲۶۷ ، بازدید:۵۳۷۷

کتاب «اصول طراحی مسکن سالمندی؛ با رویکرد روانشناسی محیط »

مولف: امیرمسعود دباغ – میلاد الفت
ناشر: طحان
سال چاپ: ۱۳۹۴
تعداد صفحات: ۳۰۸
قیمت: ۳۰/۰۰۰ تومان

در قرن حاضر حفظ و ارتقا سلامت و کیفیت زندگی سالمندان به عنوان یک گروه جمعیتی آسیب پذیر،بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.بدلیل عدم وجود مطالعات جامع در ایران لازم است تا بتوان در جهت ارتقای بهبود محیط برای سالمندان با طراحی بناهایی پایدار قدم برداشت.لذا معماری به عنوان مقوله ای مطرح است که درصورت برنامه ریزی و استفاده درست از آن می توان یک جامعه برتر و زندگی بهتری را به وجود آورد.

 

کتاب , اصول طراحی مسکن سالمندی , نشر , معرفی کتاب , مولف , امیرمسعود دباغ , میلاد الفت , ستاوین , معمار , طراحی مسکن , مسکن سالمندی

 

بدلیل عدم توجه به نگرشی نو و عدم توجه به رویکردی نوین به سالمندی و مسکن سالمندی،بر معماران و طراحان است تا با طراحی و مسکن دهی مناسب آنان و با در نظر گرفتن احکام و اصول و استانداردهای مشخص،ساکنان سالمند اینگونه مجموعه ها را از روزمرگی شدید که از نوعی بی تفاوتی نسبت به محیط زندگی و فضاهای پیرامون ناشی می شود رهایی بخشید.

فهرست مطالب:
فصل اول: مباحث طراحی و روانشناسی محیط در فضاهای اقامتی و سازمانی برای سالمندان
فصل دوم: معیارهای نوین طراحی و گزینش مسکن برای سالمندان با بررسی سابقه تاریخی آن در بریتانیا
فصل سوم: معیارهای طراحی
فصل چهارم: برنامه ریزی
فصل پنجم: طراحی جزئی
فصل ششم: طراحی جامع

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: معمارنیوز

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .