معماری معاصر و اتهام فاصله داشتن از زندگی ، نگاهی به کتاب معماری و همدلی

مجموعه: آموزش ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۰۹ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۹۳ ، بازدید:۷۸۰

معماری معاصر و اتهام فاصله داشتن از زندگی

نگاهی به کتاب معماری و همدلی

کتاب "معماری و همدلی" مجموعه‌ای از سخنرانی‌های انجام‌شده توسط متفکرین پیشگام در حوزه‌های معماری و نظریه زیبایی‌شناسی است و به موضوعاتی میان‌رشته‌ای همچون کاربرد و اشتراکات علوم زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و عصب‌شناسی با معماری می‌پردازد.

 

به گزارش هنرآنلاین، کتاب "معماری و همدلی" نوشته، یوهانی پالاسما، هری فرانسیس مالگریو، سارا رابینسون، ویتوریو گالیسی و فیلیپ تیدول با ترجمه محمد گلشن و نیما اسماعیلی به تازگی از سوی انتشارات کتابکده کسری منتشر شده است.

این کتاب سومین جلد از مجموعه کتاب‌های منتشر شده از انتشارات  Design Reader است که به مطالعه  نظرات متفکرین پیشگام در حوزه‌های معماری و نظریه زیبایی‌شناسی می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب اشاره شده؛ پژوهش‌های میان‌رشته‌ای از این جهت اهمیت دارند که در دنیای امروز پیچیدگی مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیستی، هنری بالاخص معماری به حدی افزایش یافته که دیگر صرفا با کمک یک رشته و یک علم نمی‌توان پاسخ مناسب و کاملی برای آن‌ها یافت. برای نمونه، هدف و دلیل ساختن و طراحی کردن خانه‌ها و ساختمان‌ها را نمی‌توان بدون توجه به ریشه‌های فرهنگی، جامعه‌شناختی و زیست‌شناسی بررسی کرد. 

 

معماری معاصر , زندگی , کتاب , معماری و همدلی , یوهانی پالاسما , هری فرانسیس مالگریو , Design Reader , سارا رابینسون , نظریه زیبایی‌شناسی , ویتوریو گالیسی , فیلیپ تیدول , محمد گلشن , نیما اسماعیلی , دنیای معماری ,

 

آنطور که پروفسور یوهانی پالاسما در این کتاب می‌گوید: "معماری معاصر اغلب به سردی عاطفی، ایجاد محدودیت در حس زیبایی‌شناسی و فاصله داشتن از زندگی متهم بوده است. دلیل این انتقاد، از درگیری ما معماران با نگرش‌های فرمالیستی سرچشمه می‌گیرد در حالی که بهتر است خود را مشغول هماهنگ کردن ساختمان‌های‌مان با واقعیت‌های زندگی و ذهن انسان نماییم و با صداقت تمام به این سوال بیاندیشید آیا ما معمولا خانه‌های خود را بر اساس معیارهای کاربردی و زیبایی‌شناسی طراحی می‌کنیم یا اینکه آن‌ها را به عنوان زمینه‌ها و پیش زمینه‌هایی می‌سازیم که نمایانگر تجربه‌های کسب شده از موقعیت‌های زندگی باشد؟"

محمد گلشن و نیما اسماعیلی مترجمین این کتاب، هدف از ترجمه کتاب "معماری و همدلی" را اشاعه فرهنگ نوین میان رشته‌ای و اهمیت و ضرورت چنین نگرشی در دنیای معماری امروزیست که جای خالی آن به شدت  حس می‌شود عنوان کرده‌اند.

کتاب "معماری و همدلی" نوشته، یوهانی پالاسما، هری فرانسیس مالگریو، سارا رابینسون، ویتوریو گالیسی و فیلیپ تیدول با ترجمه محمد گلشن و نیما اسماعیلی در 104 صفحه از سوی انتشارات کتابکده کسری به قیمت 30 هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است .

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .