شاهکار ناتمام آنتونیو گودی تکمیل می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۱۰ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۳۳ ، بازدید:۳۶۰۶

مسئولان شهری بارسلون قصد دارند تا شاهکار ناتمام معمار شهیر اسپانیایی را بر اساس طرح‌های او تکمیل کنند.

 

شاهکار ناتمام آنتونیو گودی تکمیل می‌شود

 

ساگرادا فامیلیا به معنای  خانواده ی مقدس، کلیسایی در بارسلون اسپانیا و اثر معمار شهیر اسپانیایی آنتونیو گودی علاوه بر جنبه مذهبی، از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.

در حالی که 134 سال از آغاز ساخت کلیسای "ساگرادا فامیلیا" شاهکار آنتونیو گودی معمار سورئالیست اسپانیایی می‌گذرد، مسئولین شهری بارسلون تصمیم به  تکمیل و توسعه این بنا گرفته اند. پروژه تکمیل بنا بر اساس آنچه موردنظر این طراح نامدار قرن بیستم بود و خود در زمان حیاتش موفق به اتمام آن نشد صورت می گیرد.

این مکان از مشهورترین دیدنی‌های شهر بارسلون و بی‌شک بزرگ‌ترین اثر آنتونیو گائودی معمار معروف اسپانیای است. ساخت نمای مصائب (Passion Façade) در سال ۱۹۵۲ میلادی تحت نظارت سه تن از هم‌دوره‌ای‌های گائودی آغاز شد. نمای تولد مسیح (Nativity Façade) با چهار برج سر به فلک کشیده‌اش چشم‌گیرترین قست بناست، بیشتر سطح آن با مجسمه‌های بسیاری که تولد و زندگی مسیح را به تصویر می‌کشند پوشیده شده است، و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناظر بارسلونا در سراسر جهان به شمار می‌آید.

ارتفاع برج‌های ساگرادا فامیلیا ۱۰۰ متر است و به رغم ساخت ساختمان‌های بلند در این سال‌ها، در افق شهر کاملاً مشخص است. طبق برنامه ساخت و تکمیل این کلیسا تا سال ۲۰۲۶ طول خواهد کشید. این کلیسا به سفارش اتحادیه روحانی پیروان سان خوزه که مالک آن هستند با هدف ترویج بیشتر مذهب کاتولیک آغاز شد و لئوی هشتم بعدها نیمی از هزینه آن را از محل اعتباراتی که از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کرد و به واتیکان می‌پرداخت، تقبل کرد. در ورودی کلیسا که "در امید" (Puerta de la Esperanza) نام گرفته در سمت چپ نمای تولد مسیح قرار دارد و با تصاویری از خانواده مقدس تزئین شده است و سنگی از کوه مونت‌سرات در بالای آن جا گرفته است. "در نیکوکاری" (Puerta de la Caridad) در وسط نما قرار گرفته و با تصاویر گیاهان که نمادی از سرود عشق به خالق است و همچنین با صحنه‌هایی از زندگی مریم مقدس و درخت اجدادی مسیح تزئین شده است .

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .