مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین از فلسفه‌ معماری می‌گوید

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۱۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۵۰ ، بازدید:۲۴۳۴

در سومین نشست از درسگفتارهای دوره چهارم موسسه فضا، درسگفتارهای "هنرهای فضاوند"، مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین، معمار شهیر ایرانی، به طرح مباحث خود پیرامون "فلسفه‌ی معماری" خواهد پرداخت.

 

مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین از فلسفه‌ معماری می‌گوید

 

حسین شیخ‌زین‌الدین درباره موضوعات محوری این نشست که عصر سه‌شنبه 5 بهمن ماه 1395، ساعت 17:30 در مکان موسسه برگزار خواهد شد، به روابط عمومی موسسه چنین گفت:"در این بحث نظریه‌های فلسفی در طول تاریخ در باب "هنر"، "زیبایی" بطور عام و "معماری" بطور خاص مورد بحث قرار می‌گیرند و مدلل می‌دارد که مسائل معماری در حوزه فلسفه از زاویه‌ای متفاوت دیده می‌شود؛ زاویه‌ای که با عمل خلق و ایجاد معماری یکسان نیست و باید میان آن‌ها تفاوتی محسوس قائل شد."

مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین، متولد ۱۳۲۰ تهران، دانش‌آموخته‌ی معماری تا مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره‌ی شرکت مهندسان مشاور باوند، نامزد انتخاب "شصت چهره برگزیده در شصت سال" از سوی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران در سال 1379، برگزیده‌ی نشان معماری ایران (استاد پیرنیا) در سال ۱۳۷۹، عضو شورای مشورتی شهر تهران در معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال ۱۳۷۱، عضو شورای آموزشی گروه معماری در دانشگاه آزاد از سال ۱۳۷۱، عضو شورای طرح نوسازی اطراف فلکه حرم امام رضا (ع) در سال ۱۳۷۲، عضو شورای تخصصی بافت‌های شهری، وزارت مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۷۶، عضویت شورای تخصصی شهر تهران در سال ۱۳۷۸، عضو شورای راهبری طرح‌ها در وزارت امور خارجه از سال ۱۳۷۸، عضو گروه معماری و شهرسازی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها در سال ۱۳۷۹ است.

وی همچنین طراحی و مدیریت طرح‌های گوناگون، اداری، دولتی، عمومی، دانشگاهی، سفارتخانه‌ها، بهسازی و مرمت بناهای تاریخی و مجموعه‌های صنعتی از سال ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۸۵، همکاری با مجلات معماری، تدریس در دوره آموزش معماری برای مدیران شهرساز سازمان‌ مسکن و شهرسازی کشور در سال 1377، برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در سال 1379، تدریس در رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، داوری و استاد راهنمای پایان‌نامه‌‌هایی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری معماری و عضویت در هیأت داوران مسابقات معماری را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود دارد.

عموم علاقمندان شرکت در این نشست عصر سه‌شنبه 5 بهمن ماه 1395، ساعت 17:30 به نشانی: میدان هفت‌تیر، ضلع شمال شرقی میدان، کوچه عبدالکریم شریعتی، شماره 38، "موسسه فرهنگی و هنری فضای سرزمینی" (موسسه دکتر فلامکی) مراجعه فرمایند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .