استفاده مفید از فضای چمدان

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۵ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۷۴ ، بازدید:۴۳۰۱

بستن چمدان شاید یکی از حوصله‌سربرترین و گیج‌کننده‌ترین کارهای جهان باشد و این مسئله کاملاً قابل‌درک است. اگر خدایی نکرده در شامپو هم در چمدان باز شود که سفر تبدیل به کابوس می‌شود.

 

استفاده مفید از فضای چمدان

 

یکی از چالش‌های هر مسافری بستن چمدان و مهم‌تر از آن، استفاده بهینه از تمام فضای چمدان است. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که اولاً همیشه از چمدانی سبک استفاده کنید تا درگیر محدودیت‌های وزن و سنگینی بار نشوید، دوماً فقط وسایل ضروری سفر را با خود در چمدان ببرید. استفاده از چمدان‌های سنگین می‌تواند یکی از اشتباهات رایج در سفرهای هوایی باشد.

در پست امروز، چند نکته کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید چطور از چمدان و فضای داخل آن استفاده بهتری ببرید و با محتویات آن دچار مشکل نشوید. 

 

  • لوازم آرایشی و بهداشتی:

شاید یکی از محتویات هر چمدانی لوازم آرایشی و بهداشتی باشد. ممکن است در شامپو باز شود و تمام لباس‌هایتان را کثیف کند یا به اقلام ارزشمندتر و حساس‌تری مثل جواهرات و داروهایتان آسیب بزند.

 

استفاده مفید از فضای چمدان

 

در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی همیشه چند نکته را در نظر بگیرید: از اقلام مسافرتی استفاده کنید که بیش از 3 اونس وزن ندارند تا بارتان سنگین نشود، اقلامی مثل حالت‌دهنده مو و شامپو را همراه خود نبرید و در مقصد آن‌ها را تهیه کنید و برای جلوگیری از بروز هر مشکل احتمالی، لوازم آرایشی و بهداشتی‌تان را در دولایه کیسه قرار دهید یا به‌اصطلاح «دابل‌بَگ» کنید.

 

  • جواهرات:

برای این‌که جواهرات و اقلام ارزشمندی از این قبیل را در سفر گم نکنید، آن‌ها را در ظرف دارو نگه‌داری کنید. این‌طوری فضای کمتری هم اشغال می‌شود.برای کسانی مثل خانم‌های حامله که دارو مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود که یک محفظه جدا برای داروهایشان در نظر بگیرند.

 

استفاده مفید از فضای چمدان

 

  • جوراب:

لوله کردن جوراب‌ و قرار دادن آن داخل کفش مثل یک تیر و دو نشان است چون نه‌تنها باعث اشغال شدن کمتر فضا می‌شود بلکه ظاهر کفش‌ها را هم حفظ می‌کند.

 

استفاده مفید از فضای چمدان

 

  • لباس:

زمانی که در سفر هستید برای جلوگیری از بو گرفتن لباس‌هایتان در چمدان، از دستمال‌های خشک‌کن استفاده کنید. بین هر لباس یک دستمال خشک‌کن قرار دهید تا لباس‌های تمیز از لباس‌های کثیف بو نگیرند.

 

استفاده مفید از فضای چمدان

 

ضمناً، لباس‌هایتان را تا نکنید، لوله کنید. این‌طوری فضای بیشتری در اختیار دارید. لباس‌ها را لوله کنید و در کیسه‌های پلاستیکی فشرده قرار دهید. لوله کردن لباس یکی از 9 نکته مهم در سفر از زبان مهمانداران هواپیما است.

 

  • کیسه پلاستیکی:

همیشه تعدادی کیسه پلاستیکی خالی همراه خود داشته باشید. هم سبک هستند، هم فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. این کیسه‌های خالی و به‌ظاهر بی‌مصرف در موقعیت‌هایی به دردتان می‌خورند که فکرشم را نمی‌کنید. برای لباس‌های کثیف و جدا کردن سوغاتی‌ها هم به کار می‌آیند.

استفاده مفید از فضای چمدان

 

  • کابل‌های الکتریکی:

برای اینکه همه سیم‌ها و کابل‌های الکتریکی را یکجا نگه‌دارید و بین دیگر وسایلتان گم نکنید، آن‌ها را در یک کیف عینک نگه‌داری کنید.

استفاده مفید از فضای چمدان

 

  • کفش:

برای کاور کردن کف کفش در چمدان از کلاه رنگ مو استفاده کنید. این کار از کثیف شدن لباس‌هایتان جلوگیری می‌کند.

استفاده مفید از فضای چمدان

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: cafegardesh

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .